Az Auto Motor und Sport számolt be arról, hogy értesülései szerint az FIA jövő héten közzéteheti a 2021-re vonatkozó költségsapka-vizsgálatának jelentését. A portál úgy tudja, hogy két csapat sem tartotta be a vonatkozó előírásokat és átlépte a határt, egyikük ráadásul nem is kicsit: a paddock-pletykák pedig a Red Bullról szólnak.
Az ilyen jellegű szabálytalanságnak éppen olyan a súlya, mintha valaki a megengedettnél könnyebb autóval vagy több átáramló üzemanyaggal dolgozna. Az AMuS arról ír, hogy a jelentés eredményét jóval korábban kellett volna már publikálni, de az egyik érintett csapat szabálytalansága jelentős problémákat okozhat a közegben. A probléma viszont az, hogy a szabálykönyvben nincs egészen pontosan meghatározott büntetés ilyen esetekre.
A portál szerint a Ferrari és a Mercedes úgy véli, hogy ha valaki ötmillió dollárral túllépte a megengedett keretet, az már fél másodpercet is jelenthet körönként és a hírek szerint a két csapat a lehető legkeményebb büntetést szorgalmazza. Az ő számításaik szerint egyébként a Red Bull nemcsak 2021-ben, de idén is többet költött a megengedettnél (Mattia Binotto ezt már tavasszal megpendítette, aligha véletlenül), ráadásul abban többen is egyetértenek, hogy aki 2021-ben nem fért be a sapka alá, az idén még jelentősebb előnybe kerülhetett, mert az extra pénzt az idei, teljesen új autó tervezésére fordíthatta.
Binotto szerint a Red Bull idei rengeteg fejlesztése nem férhet be a sapka alá, ők maguk már nem is mutattak be új fejlesztést Szingapúrban, a csapatfőnök szerint egyszerűen azért, mert elfogyott a keretük.
Az AMuS úgy tudja, hogy a csapatok teljes nyíltságot és őszinteséget várnak az FIA-tól és tartanak attól, hogy a szövetség megpróbálja a szőnyeg alá söpörni a szabályszegést, hogy elkerülje a botrányt: az nyilvánvaló, hogy a tavalyi, egyébként is a szabályok egyszeri és minimum kétséges értelmezésével eldőlő világbajnokság tüzére újabb olajat öntene, ha az derülne ki, hogy Max Verstappen csapata szabálytalan eszközökkel nyert.
Ugyanakkor az is precedenst teremthet, ha nem kap kemény büntetést az a csapat, amely megszegte a szabályokat, hiszen onnantól a többiek is kalkulálhatnak ezzel a lehetőséggel. A Red Bullon kívül egyébként a másik pletykált istálló az Aston Martin.