Az erőforráselemek cseréje miatt rajtbüntetéssel kellett számolna Lewis Hamiltonnak az Olasz Nagydíj időmérő edzését követően, így a hétszeres világbajnok csak az utolsó sorból vághatott neki a vasárnapi futamnak. A lámpák kialvását követően végül látványos felzárkózást mutatott be a Mercedes pilótája és az ötödik helyen zárt.
Miután leintették őt a kockás zászlóval, Hamilton a rádión keresztül elnézést kért a csapatától az autóban okozott károkért, ám nem volt teljesen egyértelmű, hogy mire is utalt ezzel pontosan. A technikai igazgató most megmagyarázta, mi állhatott a mondandója hátterében.
„Azt hiszem, Lewis arra utalt, ami Spában történt, amikor a verseny elején összeakadt Alonsóval, és ezzel kiállt a versenyből, de közben a motoregységét is megrongálta” – emlékeztetett Mike Elliott a Belga Nagydíj első körében történt ütközésre. „Néhány sérülést még mindig próbálunk kijavítani, ami lehetővé teszi, hogy a szezon későbbi szakaszában visszahozzuk, de a javításhoz szükséges idő miatt Zandvoorban egy régebbi belsőégésű motort kellett használnunk, ezen a versenyen pedig egy újra volt szükség. Ez már azt jelentette, hogy büntetést kaptunk, és Lewis a rajtrács végéről indult” – folytatta a szakember.
Elliott úgy véli, Hamilton elképesztő teljesítményt nyújtott a versenyen, a bocsánatkérése pedig szinte biztos, hogy a korábbi hibájára vonatkozott, ami megnehezítette a dolgukat Olaszországban.
„Szerintem fantasztikusan vezetett, hiszen a mezőny végéről egészen az ötödik helyig jutott az autónkkal. Tényleg fantasztikus volt ez tőle. Szerintem Lewis valójában azért kért bocsánatot, mert tudta, hogy ha onnan indult volna, ahová eredetileg kvalifikálta magát, akkor még jobb versenye lehetett volna. Egyszerűen csak erről volt szó” – idézte Elliott szavait a PlanetF1.