A monzai nagydíjhétvége – az AlphaTauri hazai versenye – előtt napokat töltött otthon betegeskedve Pierre Gasly: saját elmondása szerint nagyon gyengének érezte magát, ez az oka, hogy a csütörtöki sajtónapot is kihagyta. A folytatás annál kedvezőbben alakult számára, az időmérőn elért kilencedik helyezést ötödik rajtkockává varázsolta a számos kiosztott rajtbüntetés. A kedvező indulási pozícióból nyolcadikként ért célba vasárnap.
„Nagyon hosszú hétvége volt, de jól végződött. Nagyon örülök a nyolcadik helynek végeredményként. Tegnap Q3-ban szerepeltem, az ötödik pozícióból indultam és jól is rajtoltam, a McLarenekkel harcoltam a verseny többségében” – kezdte a monzai vegyes zónában beszámolóját Gasly, akinek idegeit alaposan kikezdte, hogy az üldöző szerepét töltötte be ebben a csatában.
„Nem hazudok, valószínűleg rémálmaim lesznek Daniel hátsó szárnyáról egy pár napig, annyira sok időt töltöttem mögötte! Saját magam ellen is versenyeztem, annyira felhúztam magam, dühöngtem. Keményen próbálkoztam, amennyire csak tudtam és próbáltam nyomást helyezni rá, hogy hibázzon, de ez nem járt sikerrel, nagyon tiszta versenyt futott. De legalább tudom, hogy mindent beleadtunk, mindent megpróbáltunk, és végül erős pontokat szereztünk, ami mindig jó érzés” – folytatta a francia, aki idén csupán ötödször végzett pontszerző pozícióban.
„Lassú volt a kiállásunk, amit majd újra kell néznünk” – beszélt futama egyik kritikus pontjáról, a kerékcseréről. „Nem tudom, hogy pozíciót vesztettünk-e miatta. A bal elsőt kissé lassan cserélték le, ezután pedig Danielhez egészen közel jöttem vissza. Meg kell vizsgálnunk, pontosan mi történt.”
Gasly azon versenyzők közé tartozik, aki nem zúgolódott amiatt, hogy a verseny biztonsági autós fázissal ért véget a leintésnél – tekintve, hogy neki kedvezett ez a szituáció, hiszen az előtte beérő Lando Norrisszal szemben nem volt esélye, hátulról viszont Nyck de Vries és Guanyu Zhou szorongatta:
„Nem fogok hazudni, ha önző módon nézem, én használt keményen voltam, Lando pedig friss lágyon, én egyértelműen többet veszíthettem, mint nyerhettem volna. De tekintve, hogy egy Ferrari volt harcban az első helyért, talán jól jött volna az újraindítás. Nem ez a legizgalmasabb befejezés, hiszen mindig a végéig akarunk küzdeni. De egyes versenyzők annak örültek volna, ha elengedik a versenyt, mások pedig annak örültek, hogy a biztonsági autó mögött ért véget” – foglalt állást a sokak által kifogásolt döntésről Gasly.