DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Mercedesen gúnyolódik Jos Verstappen

Felvágták a hollandok nyelvét Max Verstappen hazai győzelme után: a versenyző apja Abu Dhabit emlegeti, Tom Coronel spagettifőzéshez hasonlítja a Ferrari csapatmunkáját.

A Holland Nagydíj végén lejátszódó eseménysor a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjra emlékeztetett: a késői biztonsági autó mögött Lewis Hamilton vezetett, de használt abroncsokon esélye sem volt a friss lágy keveréken érkező Max Verstappen ellen, mikor az utolsó körökre újraindították a versenyt. Toto Wolff Mercedes-főnök szerint a zandvoorti stratégia helyes volt, a pályapozícióból kifolyólag kockáztatniuk kellett, hiszen a kiállással Hamilton Verstappen mögé került volna vissza. Jos Verstappen azért pellengérre állította a rivális csapatot a két egészen hasonló módon elbukott elsőség miatt:

„Rettentő izgalmas volt, de végül a Red Bull visszatért az élre. Max kipróbálta az összes abroncsot, és jelezte, melyik keverék fog legjobban működni. A Mercedes is jól ment, egyértelműen esélyük volt a győzelemre, de szerencsére nekünk kedvezően alakult. Azt hinnénk, a Mercedes tanult a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjból, de úgy néz ki, hogy nem!” – köszörülte nyelvét a riválison a De Telegraaf lapnak nyilatkozó idősebb Verstappen.



A Holland Nagydíjon a Ferrari a bokszutcában pecsételte meg Carlos Sainz versenyét egy elrontott kiállással: három kerék már fent volt az autón, mikor a bal hátsót még csak a garázsból hozták ki a szerelők. Az esettel Sainz harmadik pozícióból egészen a 11. helyre esett vissza: a Ferrari azzal védekezett, hogy a szerelőbrigádnak csupán 17 másodperce volt felkészülni a kiállásra, mellyel Sergio Perezre reagált a csapat. A spanyol végül csak nyolcadik lett, második kiállásánál veszélyesnek minősítették kiengedését, amiért öt másodperces időbüntetést kapott. A futam után Red Bull-lal ünneplő Tom Coronel nem könyörül a kínos hibát elkövető istállón:

„Ezek mind olaszul beszélnek? Szerintem mind külön nyelven beszélnek. Azt mind tudjuk, hogy egy kerékcseréhez négy gumi kell, igaz? Ehhez képest a hátsót nem hozták ki” – mondta a holland F1-es közvetítések szakértőjeként dolgozó WTCR-pilóta a Motorsport.com helyi verziójának. „A szerelőknek mindig készen kellene állniuk, még egy utolsó pillanatos behívás esetére is, mindig tisztában kell lenniük, milyen messze van az autó. Azután még ott volt a későbbi veszélyes kiengedés is… Ez itt a Formula-1, nem spagettis fazekat kell kavargatni, gyerünk már!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: