DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Wolff szerint megérte kockáztatni

Megvédte csapata döntését Toto Wolff. A Mercedes főnöke úgy látja, helyesen határoztak akkor, amikor nem hívták ki kerékcserére a futam utolsó szakaszában Lewis Hamiltont.

Nagyszerűen bántak az abroncsokkal a Mercedes autói, így a futam végén érkező biztonsági autós fázisnak köszönhetően kiváló helyzetbe kerülhettek volna, ám az élmezőny többi tagjával ellentétben Lewis Hamilton a közepes keveréken maradt kint, amin jelentősen rajtavesztett a hétszeres világbajnok.

A brit pilóta végül a dobogóról is lemaradt, míg csapattársa, George Russell a második helyen zárt a Holland Nagydíjon. Toto Wolff úgy gondolja, az adott helyzetben ez tűnt a jobb döntésnek.



„Először is, Lewis az élen volt. Szóval gondban voltunk azzal, hogy kihívjuk, és csak két lehetőségünk volt. Vagy Lewis jött volna ki és ezzel bukjuk a pályán lévő pozíciót, vagy George marad ki ebből, és akkor megszívjuk. Ha mindkettőt beállítjuk a bokszba, akkor szintén megszívjuk, szóval megérte vállalni ezt a kockázatot” – értékelt Wolff a Sky Sports számára.

Az eset miatt Hamilton kifejezetten frusztrált volt a rádióban, ám Wolff szerint teljesen normális, ha egy pilótát elöntik az érzelmek a versenyzés hevében. „Elsődlegesen mi vagyunk a pilóták lelki szemetese. Ők nagyon érzelmesek, ha szoros harcot vívnak a győzelemért, aztán vereséget szenvednek. Ilyenkor minden érzelem előjön, a pilótafülkéből pedig nem láthatsz mindent” – folytatta.   

A Mercedes szakembere kitért a Yuki Tsunoda esete miatt bekövetkezett virtuális biztonsági autós jelzésre is. A japán pilóta egy feltételezett gond miatt állt meg a pálya szélén, ezzel sárga zászlót okozva, majd a csapata mégis visszaküldte őt a pályára, ami a VSC-t okozta végül. Wolff értetlenül állt a történtek előtt, ám úgy érzi, a versenyirányítás jó döntést hozott, ahogyan később Valtteri Bottas technikai gondjánál is.

„Megvannak ezek a szabályok, melyek néha beválnak, néha pedig nem. Amíg betartjuk őket, addig beszélhetünk autóversenyzésről. Szerintem a versenyirányítás döntései abszolút helyesek voltak, csak egy autó okozott biztonsági autót, aminek már nem kellett volna ott lennie” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: