DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sainz: Azért büntettek, mert nem öltem meg valakit…

Rendkívül frusztráltan nyilatkozott a Holland Nagydíj után a Ferrari spanyolja, akinek minden „jóból” kijutott a futamon: egyáltalán nem ért egyet a bokszutcai kiengedésért kapott büntetésével.

Az ág is húzta Carlos Sainzt a Formula-1-es Holland Nagydíjon. A spanyol kálváriája azzal indult, hogy az első bokszkiállásánál a Ferrari nem vitte ki időben az egyik kereket, így hosszú másodperceket veszített. Később majdnem pórul járt, amikor Valtteri Bottas leálló autója miatt éppen csak nem sárga zászló hatálya alatt előzte meg az egyik Alpine-t.

A koronát az egészre pedig az utolsó kerékcseréje rakta fel, amikor a szervizelés végeztével úgy engedték ki a szerelői, hogy épp az egyik Alpine elé tért vissza – igaz, mindez csak azért volt, mert a spanyolnak szinte meg kellett állnia, mert nem volt elég hely az előtte kereket cserélő McLaren miatt. Ezen momentum miatt volt igazán mérges Sainz az incidensért kirótt öt másodperces büntetése okán, amellyel az ötödik helyett csak a nyolcadik pozícióban értékelték:

sainz-pit-zandvoort-dppi



„Az egész futam egy káosz volt” – értékelt a futam után a Sky Sports F1 riporterének. „Először volt a zavarba ejtő bokszkiállásunk, aztán jött a sárga zászlós eset, ahol nagyon kis különbséggel úsztam meg szerintem.”

„Majd jött a veszélyes kiengedés, ami nem volt veszélyes kiengedés: megfelelően indultam el a bokszutcában, a problémát az okozta, hogy fékeznem kellett, nehogy elüssek és megöljek egy mclarenes srácot. Ha azért büntetnek, mert ezt el akartam kerülni, az rendkívül frusztráló. El is fogok menni az FIA-hoz, hogy ezt megbeszéljük, mert nem értem.”

Sainz az őt sújtó tényezők mellett arról is beszélt, hogy a Ferrari ráadásul még lassú is volt a versenyen, főleg a szombati formájához képest: „Hiányzott a versenytempónk, nem vagyok elégedett azzal, amilyennek az autót éreztem a futamon. Nagyon nehéz volt vezetni, folyamatosan küzdöttünk az autó hátuljával, sokszor túlmelegedéssel is küzdöttünk, úgyhogy meg kell értenünk, miért nem volt olyan erős az autó a versenyen, mint az időmérőn.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: