DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Brundle: Alonso megjegyzése tisztességtelen volt

Martin Brundle megvédte Lewis Hamiltont Alonso Belga Nagydíjon hallott kirohanását követően, miközben bírálta a Ferrari módszereit és azt is elmondta, szerinte ez a vb eldőlt.

Fernando Alonso és Lewis Hamilton a Belga Nagydíj első körében ütköztek össze, miután a hétszeres világbajnok ráhúzta a kormányt spanyol ellenfelére a Kemmel utáni jobbosban, s a levegőbe repült, ami a hírek szerint sokba kerülhet majd Hamiltonnak.

Eközben Alonso a csapatrádióban idiótának titulálta a britet és megjegyezte, hogy csak arra képes, hogy az első helyről induljon és onnan vezesse végig a versenyeket. A Mercedes versenyzője már verseny közben magára vállalta a felelősséget, ezután pedig Martin Brundle is megvédte őt Alonsóval szemben.

„Lewis azt mondta, hogy nem látta, pontosan hol is van Alonso, csak azt tudta, hogy valahol ott ólálkodik, miközben a spanyol mindent megtett, hogy a belső íven tartsa autóját és elég helyet hagyjon Hamiltonnak” – kezdte a Sky Sports riportere.



„Látta a felvételeket és egyből magára vállalta a felelősséget Lewis, de Fernando rádióüzenetét a harag és az adrenalin itatta át, amikor Lewisról beszélt, íg ez a megjegyzés egy kissé pontatlan és tisztességtelen. Lewis az egyik legtisztábban versenyző pilóta az F1 történelmében, és nagyon kevés hibát halmozott fel csodálatos karrierje során, az pedig, hogy csak az első helyről tud menni… Nem is volt olyan messze a tavalyi Brazil Nagydíj, amit hátulról indulva tudott megnyerni.”

Alonso és Hamilton afférjának elemzése után témát váltott Brundle és a Ferrarit vette elő: „Azt állítják, hogy nincs szükség változásokra a pit wallon, de ha továbbra is ugyanúgy csinálnak mindent, akkor ne csodálkozzanak, hogy ugyanazok a hibák jönnek elő újra és újra.”

„Természetesen tudjuk, hogy csak bizonyos rádióüzeneteket játszanak be a közvetítésbe, de nekem úgy tűnt, mintha túlságosan is Leclerc-re támaszkodtak volna stratégiai kérdésekben. Túlságosan leköti a vezetés ahhoz, hogy ilyen kérdésekben relevánsan állást tudjon foglalni, ráadásul honnan kellene tudnia, hogy szeretné-e a kemény gumikat? A csapatnak minden adat rendelkezésére állt futam közben, hogy ezt eldöntse. Leclerc most már harmadik a bajnokságban, 98 pontos hátrányban van mindössze nyolc futammal a vége előtt. Szerintem mind tudjuk, mi lesz a bajnoki cím sorsa.”

Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: