Az utóbbi években komolyan elkezdett kampányolni a környezetbarát megoldások mellett Sebastian Vettel. Az Aston Martin pilótája ugyan a szezon végén visszavonul, ám ennek ellenére továbbra is azon dolgozik, hogy az F1 hatékonyabbá váljon ezen a téren.
A sportág korábban már célul tűzte ki, hogy 2030-ra teljesen karbonsemleges legyen, ehhez pedig változások történnek a logisztikában a hulladék csökkentése érdekében, valamint a tervek szerint 2026-tól 100%-ig fenntartható üzemanyagok hajtanák a versenyautókat. A német pilóta nemrégiben a World eX, kibocsátásmentes mobilitást és a tiszta energiát népszerűsítő esport-bajnokság által rendezett csúcstalálkozón beszélt a témáról, ahol új ötleteket is bedobott.
„Nyilvánvalóan nagy tömegeket vonzunk a Formula-1-ben. Szerintem a sportág az elmúlt években népszerűbb lett, új rajongói bázisokkal rendelkezünk, különösen Észak-Amerikában, ami a sportágat egyre nagyobbá teszi. Ezzel együtt azonban több embernek kell eljutnia a pályára, akiket menedzselni kell, amikor ott vannak. Szóval igen, sok mindent lehet tenni, hasonlóan más nagy eseményekhez. A tömegközlekedés, és a jövés-menés tekintetében több dolgot is tehetünk” – mondta Vettel az eseményen.
A rutinos versenyző úgy látja, több pénzt kell fordítaniuk arra, hogy valós változást érjenek el, valamint a futamok szervezőinek is segítséget kell nyújtaniuk.
„Valamennyit el kell vennünk abból a pénzből, amit a Formula-1 termel, és meg kell próbálnunk visszaforgatni a szervezőknek. Lehetőséget kell adnunk nekik, hogy egy jobb, zöldebb, tisztább megoldás mellett döntsenek, amikor a tömegek kezeléséről és egy esemény lebonyolításáról van szó. Alapvetően nincs nagy különbség, hogy autókat vezetünk, vagy zenei koncertet tartunk, esetleg más dolgokat csinálunk, ha a nagy tömeget és annak lábnyomát nézzük” – folytatta Vettel.
„Ha nem találjuk meg a módját annak, hogy valóban segítsük a változást, és hozzájáruljunk ahhoz, hogy mindenki profitáljon abból, amit szórakozásból csinálunk, vagy az ezzel járó mérnöki innovációból, akkor szerintem nagyon hamar felmerül a kérdés, hogy ennek mégis mi értelme?” – zárta gondolatait a 35 esztendős pilóta.