Március 1-től kezdve az erőforrás bizonyos részeit befagyasztották, így ennek értelmében a belsőégésű motor, a turbófeltöltő és az MGU-H teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztései tiltottak, ugyanakkor a megbízhatóság javítására vonatkozó változtatások engedélyezettek. Ez a szabály hamarosan igaz lesz az MGU-K, az energiatároló és a vezérlőelektronika esetében is, ám itt a fejlesztésekre vonatkozó határidő szeptember 1. volt.
Ezt a kiskaput a RacingNews365 hírei szerint a Ferrarinál is ki akarják használni, mivel minden esélyt szeretnének megragadni arra, hogy hosszú idő után ismét egy világbajnoki címet ünnepelhessenek. Erre korábban már Mattia Binotto is utalt, aki nemrégiben elmondta, hogy komoly munka folyik a háttérben ezzel kapcsolatban.
„Igen, várjuk a hibrid rendszer fejlesztését, ami segíthet nekünk a motorbefagyás teljes időszakában. Keményen dolgozunk, de ez nem lesz fordulópont. Nem hiszem, hogy ez egy stratégia lenne, hanem inkább a következmény. Ez volt a helyzet Lewis Hamilton és a Mercedes esetében is 2021-ben, de kétlem, hogy ez előre meg volt határozva. Mindig előnyösebb, ha egy jobb, és erősebb motorral rendelkezünk” – idézte a csapatfőnök szavait a weboldal.
A Ferrari számára szükség van minden újításra, miután idén a technikai problémák is hátráltatták őket. Charles Leclerc Spanyolországban és Azerbajdzsánban is emiatt esett ki, Carlos Sainz autója pedig Ausztriában gyulladt ki látványosan.