Exkluzív információkra hivatkozva arról számolt be a RacingNews365.com, hogy meglehetősen egyszerű a Piastri-botrány megoldása: a portál úgy tudja, hogy a fiatal versenyzőnek sosem volt érvényes F1-es szerződése az Alpine-nal. Piastri 2021 novemberében írt alá egy kontraktust, amelynek értelmében ha az Alpine teljesíti a kötelezettségeit (megfelelő tesztkilométer, anyagi támogatás, tesztpilótai státusz), akkor azzal opciót szerez arra, hogy a fiatalt 2023-ra beültesse egy F1-es autóba.
Azonban ez a szerződés nem az Alpine F1-es alakulatával, hanem a juniorokkal foglalkozó akadémiával köttetett meg, így a pilóták szerződéseivel foglalkozó bizottsághoz (erről itt írtunk) nem is jutott el. Vagyis amikor Piastri aláírta az előszerződését a McLarennel, azzal kapcsolatban egyik félnek sem küldött jelzést a problémáról a CRB, hiszen nem is tudhatott róla. Vagyis Piastrinak sosem volt F1-es szerződése az Alpine-nal és ennek értelmében a McLarennél versenyezhet 2023-ban.
A RacingNews365 azt is hozzáteszi, hogy jelenleg az anyagi egyezkedések zajlanak és a McLarennek sok pénzébe kerülhet a mutatvány, ugyanis Daniel Ricciardót szerződés köti a wokingiakhoz és az ausztrál természetesen nem akar csak úgy félreállni. A portál úgy tudja, hogy Ricciardo és a stábja egy 21 millió eurós kompenzációt szeretne elérni a McLarennél a távozásért és az Alpine is pénzt szeretne Piastriért: a nevelésébe, versenyzésébe fektetett összeget szeretné valahonnan begyűjteni.
A RacingNews365 forrásai szerint Otmar Szafnauerék akkor sem Piastrit szeretnék már magukhoz láncolni, ha bíróságra viszik az ügyet, hanem a kárpótlást szeretnék megkapni, bár az egyelőre kérdés, hogy a Renault-nak otthont adó Franciaországban, vagy az Alpine hazájának számító Egyesült Királyságban lenne-e az esetleges tárgyalás.