Több irányból is érdeklődnek a Formula-1-es szerepvállalás iránt: a Volkswagen Csoport két márkája, a Porsche és az Audi is beszállni tervez a 2026-os motorszabályok hatására, eközben pedig az egyik legnevesebb és legeredményesebb amerikai istálló, az Andretti nyitott a királykategóriás szereplésre. Különbség viszont, hogy a németeket tárt karokkal fogadják – az új motorszabályokat is úgy fogalmazták meg, hogy kedvezzen a belépőknek –, míg Michael Andretti szándéka barátságtalan, szinte ellenséges fogadtatásra talált.
A Mercedes feje, Toto Wolff kifejezetten kételkedő: kijelentette, az Andrettinek először bizonyítania kell. Mások pedig az új csapatokra kiszabott 200 millió dolláros nevezési díjat emelnék meg – annak ellenére, hogy ezt a terhet 2020-ban szabták meg, előtte az új istállóknak nem kellett plusz összeget befizetnie a közös kasszába.
„Úgy vélem, bárki csatlakozik 11. csapatként és kap helyet a rajtrácson, annak demonstrálnia kell, mennyi kreativitást tud magával hozni az üzletbe” – mondta újabban Wolff a Motorsport.com szerint, mikor az Audiról kérdezték. Az osztrák ismét megkérdőjelezte az amerikai formációt: „Az Andretti egy óriási név, amely véleményem szerint kivételes dolgokat tett az USA-ban. De ez egy sport és üzlet egyben, meg kell ismernünk, mit tudnak hozzáadni a sporthoz.”
„Ha viszont egy gyártó vagy egy multinacionális csoport csatlakozik az F1-hez, és képes demonstrálni, hogy x összegű dollárt fog költeni az aktiválásra és marketingre a különböző piacokon, az már nyilván teljesen más értéket képvisel az összes többi csapat számára” – mondta Wolff, az olyan világmárkákra utalva, mint az Audi vagy Porsche.
„A jelenlegi tíz franchise reményeink szerint növelni fogja az értéket, az viszont biztosan nem növeli, ha csak úgy új franchise-t adunk oda valakiknek, akik nem képesek gyarapítani a Formula-1 általános értékét” – célzott arra Wolff, hogy a sport nem nyerne az Andretti érkezésével.
Wolff logikájában a buktató, hogy az Audi – akárcsak a Red Bull-lal társuló Porsche – nem önálló, 11. csapatként csatlakozna. A négykarikás márka a hírek szerint fel akar vásárolni egy másik csapatot. Mivel a McLaren elzárkózik az eladástól, a befutó a dolgok jelen állása szerint az Alfa Romeo/Sauber lehet.