Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. augusztus 17. szerda
F1

Már Spában Alonso ül Vettel helyére?

Meredek forgatókönyv, de a Formula.hu információi szerint nem lehet kizárni annak lehetőségét, hogy már a nyári szünet után átalakul az F1-es mezőny, középpontban az Alpine-nal és a McLarennel..

Alaposan felkorbácsolta az indulatokat az, ahogyan Fernando Alonso és az Aston Martin házassága létrejött, már ami a körülményeket illeti. A paddock már szétszéledt, sokan megkezdték a nyári szabadságot, sokan vannak azonban olyanok is, akik különféle szerződések felett görnyednek és próbálnak megoldást találni bizonyos helyzetekre, megválaszolni bizonyos kérdéseket. Mert hogy azok után, ahogyan a kétszeres vb-első csapatváltása létrejött, s ahogyan azt az érintettek kezelték, bizony bőven vannak megoldandó feladatok és megválaszolandó kérdések.

Mostanára tisztán látszik: a spanyol teljes titokban tárgyalta le Lawrence Stroll-lal az átigazolást, így az Alpine csak a hétfői közleményből értesült a fejleményről. Emiatt állítólag az enstone-i csapat tagjai – akik mindvégig abban reménykedtek, hogy hosszabbítanak a kétszeres világbajnokkal – július 31-én éjfélkor elbukták a lehetőségét annak, hogy érvényesítsék az Oscar Piastri szerződésében foglalt opciót, amely lehetővé tenné, hogy 2023-ban az ausztrál üljön a spanyol helyén. A rossz nyelvek szerint Alonso és a Piastrit menedzselő Mark Webber, a két régi cimbora összezárt, hogy a tavalyi F2-es bajnok átigazolhasson a McLarenhez, ahol – ha minden igaz – már van egy megállapodásuk Daniel Ricciardo helyére.

A dolgok jelenlegi állása szerint az Alpine 24 óra leforgása alatt két pilótáját is elveszítette, így egyáltalán nem meglepő, hogy a különítmény jelen pillanatban nevetség és élcelődés tárgyát képezi. A történtek után joggal merül fel a kérdés: egyáltalán van-e esély arra, hogy Alonso visszaül az Alpine-ba a nyári szünet után? Egy ilyen gyomros után gyaníthatóan mérgezett lenne a légkör a pilóta és a csapat között, ráadásul – épp amikor a 4. helyért küzdenek a McLarennel – megkérdőjeleződik a motiváció is a szezon hátralevő részére. Szerződést egyébként nem szegett a spanyol az átigazolással, de egyes források szerint nem lenne meglepő, ha a csapat jogi úton próbálna meg elégtételt venni, mégpedig arra hivatkozva, hogy az ügy kapcsán olyan negatív a véleményáradat a gárdával kapcsolatban szerte a világban, hogy az már kimeríti a jó hírnévhez való jog megsértését… 

alo-vet 



Noha a 4. helyért vívott harcban az Alpine-nak mindenképpen szüksége lenne Alonsóra, paddock-források szerint furcsa lenne, ha a francia alakulat szigorú főnöke, Laurent Rossi ne próbálna meg valamilyen formában revansot venni 2005 és 2006 világbajnokán. Ha esetleg idő előtt útilaput kötnének a talpára, az – állítólag – kapóra jönne Lawrence Strollnak, aki nem hezitálna azonnal, már Spától beültetni az AMR22-esbe. Elsőre ez is meredeken hangzik, de a pletykák szerint mégsem az: Sebastian Vettel bejelentette a visszavonulását, gyaníthatóan szeretné élvezni az utolsó néhány futamát, de mivel a német már egyáltalán nem motivált, könnyen megeshet, hogy egy tisztességes kompenzációs összeg fejében hajlandó lenne már augusztus végén megkezdeni „nyugdíjas” éveit. A Formula.hu-nak több forrás is azt jelentette, hogy az érintettek legalább elvi szinten már vizsgálják a lehetőségét annak, hogy kivitelezhető-e egy ilyen forgatókönyv.

Ha esetleg úgy alakulna, hogy a nagy váltás már néhány héten belül megvalósul, az is felmerülne, hogy ki vezet a szezon hátralevő részében az Alpine-nál? Oscar Piastrit biztosan kilőhetjük a listáról, így mást kellene keresnie a francia csapat vezetésének, akik vélhetően rövid távon gondolkodnak. Szakmai berkekben már felmerült, hogy esetleg elkérik a körforgásból tavaly kikerült Antonio Giovinazzit a Ferraritól, akinek akkorra már egyébként is véget ér a szezonja a Formula–E-ben, ráadásul úgy tudni, hogy közeli barátságot ápol a Renault fővezérével, Luca de Meóval. Egyesek szerint szükség esetén akár az is számításba jöhet, hogy két fordulóval az Indycar-évad vége előtt visszarendelik a csapat versenyzői akadémiáján pallérozódó Christian Lundgaardot, aki a Rahal Letterman Lanigan Racingnél szerepel, míg mások szerint az is benne lehet a pakliban, hogy a Sauber-ifjoncot, Theo Pourchaire-t kérik el az idény hátralevő részére.

Akármi is történik a folytatásban, az biztos, hogy az Alpine-nak egy nagyobb névre lesz szüksége hosszabb távon, s még az sem kizárt, hogy a helyzetük kapóra jön a McLarennek. Ha a wokingiak valóban akarják Piastrit, akkor meg kell szabadulniuk Daniel Ricciardótól, az enstone-i visszatérés pedig elfogadható menekülőutat jelenthetne az ausztrálnak. Noha 2020 végén a pilóta nem éppen elegánsan távozott onnan, egy keddi, zártkörű sajtóbeszélgetésen Otmar Szafnauer már tett egy utalást rá: nem okozna különösebb gondot, ha Ricciardo visszatérne korábbi munkaadójához. Hogy ez bekövetkezik-e, az még a jövő zenéje, az mindenesetre biztos: a mezőny egy része és a sportággal foglalkozó sajtó elfelejtheti a nyári szünet egy részét, a már így is csavaros történetben ugyanis lehet még számítani további fordulatokra…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: