Továbbra is komoly vita zajlik a háttérben a 2023-ra vonatkozó technikai szabályokról. A delfinezés hatása miatt látható pattogás idén több csapatnak is komoly gondot okozott, valamint biztonsági aggályokat vetett fel, így az FIA előbb egy új direktívát adott ki, majd közzétették a következő szezonra tervezett változásokat.
Utóbbival hat csapat sem ért egyet, a Ferrari az óvást lengette be, Christian Horner pedig nyíltan kiállt amellett, hogy ez csak a Mercedes lobbija miatt történhetett meg. A német istálló csapatfőnöke nemrégiben erre úgy reagált, hogy kollégája valószínűleg csak unatkozik, de a Red Bull szakembere most ismét elmondta véleményét a jelenlegi helyzetről.
„Valójában vitatnám, hogy ez biztonsági kérdés. A csapatokon múlik, hogy miként üzemeltetik az autójukat. A pattogást nagyon könnyen meg lehet szüntetni, de ez a teljesítmény rovására megy. Ezért nem az FIA feladata, hogy biztosítsa egy csapat versenyképességét. Máskülönben az elmúlt 10 évben már a teljesítmény kiegyenlítés is jelen lett volna” – utalt Horner a több szériában is alkalmazott BOP-ra.
Az energiaitalosok csapatfőnöke szerint az egyik legnagyobb gond, hogy nincs meghatározva, mi számít biztonsági kérdésnek az FIA szabályzata szerint.
„Szerintem lehetne tenni valamit, de ésszerűnek kell maradni. A vitatott számok egyszerűen túlságosan szélsőségesek. Túl késő most újra tervezni egy autót a jövő évre. Ha a padlómagasság 25 mm-es emelkedéséről beszélnek, akkor az már egy teljesen más aerodinamikai rendszer” – idézte Hornert a Motorsport.