DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Erről szólt Leclerc gázpedálos rádiózása

A futamon történt balesete után a gázpedállal kapcsolatban üzent a csapatának a Ferrari pilótája, de mint később kiderült: ennek nem volt köze a monacói versenyző kiesést eredményező hibájához.

Charles Leclerc vezette a Formula-1-es Francia Nagydíjat, amikor a 18. körben kiforgott és a falban találta magát, ami a kiesését eredményezte. A baleset utáni rádiózásban arról beszélt a hallhatóan feldúlt pilóta, hogy nem tud gázt adni – amiről persze sokaknak beugrott, hogy két hete Ausztriában ugyancsak a beragadó gázpedállal adódott gondja az ott ennek ellenére is győzni tudó monacóinak.

Leclerc a kiesése után azonban már arról beszélt, hogy saját vezetői hibájából veszítette el az irányítást az autója felett. De akkor vajon mire utalt a versenyző az üzenetében? Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője adott minderre magyarázatot, tisztázva, hogy a pedálnak ezúttal valóban nem volt köze Leclerc hibájához:

leclerc-crash-francia-dppi



„Először nem volt probléma a gázpedállal, semmi köze ennek ahhoz, ami Ausztriában történt” – jelentette ki Binotto a Formula.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen. „Ami történt, az egy hiba volt Charles részéről, ami előfordul, és szerintem ez semmit nem von le abból, hogy mennyire fantasztikus pilóta. De ez egy tényleges hiba volt.”

„Amit hallhattunk a rádióban, az már arra vonatkozott, amikor ki akart tolatni a falból. Nem fogok belemenni a részletekbe, de van erre egy stratégia, de hiába állt a gázon, úgy érezte, nincs elég nyomaték a motorból.”

A csapatfőnök hozzátette: a Spielbergben jelentkezett problémát, amelyet egy beragadó alkatrész okozott, már kiküszöbölték, megtették a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a jövőben ne jelentkezzen újra a hiba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: