DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ugyanaz történt Sainzcal, mint Bakuban Leclerc-rel?

Mattia Binotto szerint valószínű, hogy ugyanolyan motorhiba jelentkezett az F1-es Osztrák Nagydíjon a spanyolnál, mint pár hete csapattársánál. Sajtóhírek szerint már Franciaországban jön a büntetés.

Újabb megbízhatósági probléma lépett fel a Ferrarinál a vasárnapi Osztrák Nagydíjon: Carlos Sainz alatt füstölt el, majd gyulladt ki az autó. A spanyolnak ez már nem az első műszaki hibás kiesése volt 2022-ben, miközben csapattársára, Charles Leclerc-re is többször lecsapott már a technika ördöge. Mattia Binotto szerint ráadásul elképzelhető, hogy amit Spielbergben láthattunk, az egy visszatérő probléma:

„Úgy gondolom, eddig csak két motorhibánk volt. Nyilván az erőforrással kapcsolatos meghibásodásból több volt, de ami a belsőégésű motorhoz kötődött, olyan csak kettő. Meg kell vizsgálnunk, mi történt vasárnap. Ugyanaz, mint amit Charles-nál láttunk már Bakuban? Eléggé valószínű” – idézi a Scuderia csapatvezetőjét a RaceFans.net szakoldal.

sainz-spielberg-dppi-2-f1



Binotto nem is tagadja, hogy aggódnak a megbízhatósági nehézségek miatt: „Egyértelműen aggodalomra adnak ezek okot. De keményen dolgoznak Maranellóban azon, hogy ezt megoldják, hiszen nyilván ha megnézzük Carlos esetét, világos, hogy ez még nem történt meg” – fogalmazott a szakember, aki azt is elismerte, hogy rajtbüntetésekre is számítanak az új erőforráselemek bevetése miatt.

Nos, a spanyol Marca úgy értesült, hogy ez utóbbira már a jövő hétvégi Francia Nagydíjon sor kerülhet: a lap úgy tudja, hogy a Ferrari kénytelen lesz egy negyedik hajtásláncot beszerelni Sainz autójába. A spielbergi meghibásodás után ugyanis bár visszatérhetnének egy korábban használt motorhoz, ám az már túl sok kilométert tett meg, ezért a Marca szerint mindenképp szükség lesz egy negyedik erőforrásra, amely rajthelybüntetést von maga után.

Ami rossz hír a maranellóiak szempontjából, hogy a fejlesztett motort, amellyel reményeik szerint a megbízhatósági gondokat is orvosolják, csak a nyári szünet után, Spában vagy Monzában tervezték bevetni, s így még a gyárban sem állnak készen vele. Azaz a Marca szerint Sainz új erőforrása is a jelenlegi, problémás specifikációjú hajtáslánc lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: