Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve a Formule1.nl-en vezetett szokásos rovatában Charles Leclerc méltatásával kezdett – nem szabad elfelejteni, hogy a nyerő pozícióból csak biztonsági autós újraindításnál, kedvezőtlen gumijai miatt kicsúszó, végül negyedikként végző monacói az egész futamot sérült autóval teljesítette.
„Tetszett Leclerc futamában, hogy milyen gyors volt a sérült első szárnnyal. Talán át kellene gondolniuk a kialakítást is, mert az autó úgy ment, mintha rendben lenne” – kezdte Villeneuve, aztán gyorsan áttért a stratégiai malőrre, amely a győzelembe került: „Az a döntés nem volt logikus, hogy hagyták a kemény gumin továbbmenni a zárószakasz biztonsági autója után. Egy egy-kettes győzelmet dobtak el. Továbbra is azt látom, hogy a Ferrari ilyen hibákat halmoz. Talán abban bíztak, hogy Sainz feltartja Hamiltont, vagy attól tartottak, hogy Hamilton nem jön be, ha Leclerc igen.”
„Megértem Leclerc futam utáni dühét, ismét a konzervatív stratégia egyik példáját láthattuk. Viszont dolgoznia kell a csapattal való kommunikációján” – tért át arra, hogy a monacói nem profi módon rádiózott a csapattal a nyilvános csatornán. „Tény, hogy Sainz lassabb volt ezen a napon, de az egy-kettes eredmény a pakliban volt. Amikor kereket cseréltek és elvesztették a versenyt, még érthető volt, amiket mondott, de a futam korábbi szakaszában nem. Leclerc úgy beszélt, mintha ő lenne a kimondott vezérpilóta, pedig nem az, még szerződés szerint sem. Túl korai azt mondani, hogy az lenne, hiszen Sainznak is van esélye” – mutatott rá Villeneuve, hogy győzelmével a spanyol 11 pontra közelítette meg csapattársát.
„Azt hiszem, a Ferrari nem lesz boldog a rádión hallott hangnemmel. Leclerc döntést követelt, a válasz pedig az volt, hogy Sainznak szóltak, növelje a tempót. Ennek elégnek kellett volna lennie, és itt be is kellett volna fejeznie a rádiózást. Emiatt duzzogni haszontalan, minden adásba kerül, és ez nem tesz jót a Ferrarinak. Az ilyet a futam után, zárt ajtó mögött kell megbeszélni” – beszélt arról, hogy Leclerc-nek változtatnia kell stílusán, melyet felfokozott állapotban vesz fel.
Az elmúlt négy versenyen Leclerc 34, míg a tőle szezon első szakaszában jócskán elmaradó Sainz 62 pontot gyűjtött össze, utóbbi a monacói és kanadai második helyezés után 150. nekifutásra megszerezte pályafutása első nagydíjgyőzelmét. Villeneuve azt fejtegette, a lendület két módon hathat rá.
„Bármi is legyen, a bajnokság a futam nagy nyertese, megint kicsit szorosabb lett. Ki tudja, talán ez megindít valamit Sainzban. Elkezd most pole-pozíciókat szerezni és még gyakrabban futamokat nyerni? Kíváncsi leszek, hogy a bajnoki nyomás hatással lesz-e rá. Intelligens, értelmes fiú, akinek jó autó áll a rendelkezésére. Egyesek meginognak a nyomás alatt, leveszik a lábukat a pedálról, másik viszont megállíthatatlanok lesznek, mint Verstappennel történt. Egy dolog biztos, ő már nem Carlos Sainz fia, hanem Carlos Sainz” – zárta értékelését Jacques Villeneuve.