DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Marko szerint ezúttal Verstappen is hibázott

A Red Bull tanácsadója szerint Verstappen remekül kezelte a szituációt, amibe önhibáján kívül került, ugyanakkor rámutatott, hogy a holland egy tőle szokatlan hibát is vétett Silverstone-ban.

Verstappen Montreal után egy újabb győzelem felé száguldott, miután a pole-pozícióból rajtoló Carlos Sainz hibáját kihasználva az élre állt, nem sokkal később azonban problémát jelzett a rádión keresztül. A futamot követően kiderült, hogy a hollandnak a padlólemeze sérült meg, miután a Yuki Tsunoda autójáról leszakadó karosszériadarab beszorult az autó alá, jelentős károkat okozva. Verstappen ezt követően a középmezőnybe esett vissza, ahol az utolsó körökben Mick Schumacherrel vívott ádáz küzdelmet, melyet elmondása szerint nagyon élvezett.

Helmut Marko, az osztrák istálló tanácsadója a Servus TV-nek nyilatkozva összegezte a silverstone-i versenyt: „A lágy keverékű gumikon indultunk, és sikerült megelőznie Sainzot a baleset előtt. Kicsit csodálkozott, amiért nem rajtolhatott a pole-pozícióból az újraindításnál, de ezután minden jól ment, hiszen gyorsabbak voltunk a Ferrariknál, majd Sainz hibázott is.”



Verstappen ezt követően szinte azonnal jelezte a csapatnak, hogy valami nincs rendben az RB18-assal: „Először azt mondta, hogy az autó kormányozhatatlan. Ilyenkor általában egyből defektre gyanakodsz, de amikor kihoztuk a bokszba, akkor láttuk, hogy más oka van a problémának” – magyarázta az osztrák szakember, aki arra is rámutatott, hogy a világbajnoki címvédő egy tőle szokatlan hibát is elkövetett. „Dühében túl gyorsan érkezett meg a bokszbejárathoz, a fékezéssel pedig tönkretette a közepes gumikat, így a későbbiekben nem tudtuk volna használni azt a szettet, amennyiben szükség lett volna rá. Ez egy hiba volt tőle, de ebben a helyzetben teljesen érthető.”

„A mérnökök minden adatot megnéztek, és biztonságosnak ítélték az autót, ezt mondtuk is neki. Ő azonban azt kiabálta, hogy az autó vezethetetlen, és valami biztosan eltört. Végül kiderült, hogy a Tsunoda autójáról leesett alkatrész szorult be a Venturi-csatornába, ami miatt 20%-kal csökkent a leszorítóerő. Az 1,5-2 másodpercet jelent körönként. A kemény gumikon aztán még rosszabbá vált, így elgondolkodtunk rajta, hogy feladjuk-e, de úgy döntöttünk, hogy amíg pontszerző helyen vagyunk, addig folytatjuk. A lágy gumik javítottak a helyzeten, és sikerült is előrébb jönnie velük, szóval végül helyesen döntöttünk” – zárta gondolatait Marko.

Verstappent végül a hetedik helyen intette le a kockás zászló, miután sikerült maga mögött tartania Schumachert.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: