Továbbra is komoly gondokat okoz a delfinezés jelenségéből kialakult pattogás egyes csapatoknál, Bakuban pedig több pilóta is hát, valamint fejfájásról számolt be a hétvégét követően. A helyzet már kezdett sokak szerint veszélyessé válni, ezért a héten az FIA is közbelépett egy szabálymódosítással, utóbbiról viszont megoszlottak a vélemények.
Nem mindenki üdvözölte a változtatást, így például a Red Bull csapattagjai sem rajongtak érte, de Toto Wolff úgy véli, az nincs rendjén, hogy a csapatvezetők a versenyelőnyt helyezik a biztonság elé.
„Ez egy olyan sport, ahol megpróbálsz versenyelőnyt szerezni, vagy azt megtartani, de ez a helyzet már egyszerűen túl messzire ment el. Minden csapatból legalább egy pilóta azt mondta, hogy fájdalmai voltak Baku után, nehezen tudta a pályán tartani az autót, vagy homályosan látott. Az, hogy a csapatfőnökök megpróbálják manipulálni az elhangzottakat, hogy megtartsák az előnyüket, és politikai játszmákat akarnak játszani, amikor az FIA megpróbál gyors megoldást találni, hogy legalább az autókat jobb helyzetbe hozzák, egy álságos dolog” – mondta Wolff a Motorsportnak.
A csapatfőnök szerint nem tehetik ki felesleges veszélynek a pilótákat, így értetlenül áll a riválisok véleménye előtt.
„Nem kizárólag a Mercedesről van szó. Az összes autó szenvedett valamilyen módon Bakuban, és még mindig szenvednek itt is. Az autók túl merevek, és pattognak, vagy nevezzük bárhogyan ezt. Ezeknek hosszú távú hatásai vannak, amit nem látunk előre, de bármikor biztonsági kockázatot jelent. Ilyenkor a háttérben apró manipulációkkal, vagy pilóták eligazításával előállni, egyszerűen szánalmas” – folytatta a Mercedes szakembere.
Wolff úgy véli a többi csapat rossz úton jár, ha azt hiszik, hogy a szabálymódosítással a Mercedest akarják előnybe hozni.
„Természetesen az emberek megkérdőjelezik, hogy az álláspontom őszinte-e vagy sem. Ezért mondom, hogy ez nem kizárólag a mi problémánk, de ha egy Red Bull-pilóta azt mondja, hogy elérjük a 300 km/órát, és ezekkel a problémákkal akár a látásunkat is elveszíthetjük fékezéskor, aztán meghallgatjuk Carlos Sainz szavait, amit Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Keving Magnussen, és mindkét pilótánk mondott, akkor látszik, hogy ez nem a csapat problémája. Ez a szívóhatású autók tervezési gondja, amit meg kell oldani, mielőtt veszélyes helyzetbe kerülünk. Nem csak az autók megemelésével, mert az nem változtatja meg az eredendő aerodinamikai jellemzőket” – zárta gondolatait Wolff.