DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Pocsék állapotban lehet a kanadai pálya a hosszú szünet miatt?

Három év (2019) után térhet vissza a száguldó cirkusz mezőnye Montrealba, a Covid miatti kétszeres kényszerszünet miatt pedig van, aki úgy gondolja, az aszfalt állapota rengeteget romolhatott.

Utoljára 2019-ben járt a Formula-1 Montrealban, így ugyanúgy három évnyi szünet után használhatják az aszfaltcsíkot, mint Melbourne-ben. Ott azonban újraaszfaltozták – többek között az átépítés miatt – a pályát, Kanadában nem történt ilyen. Emiatt Esteban Oconnak különös aggályai vannak.

„Bakuhoz képest Montreal egészen más kihívást jelent majd. Az egyenesek jóval rövidebbek, de azért így is akad köztük egy-két hosszabb szakasz. Az autók eddig is pattogtak ezen a pályán és a kerékvetőket sokkal intenzívebben szoktuk használni” – mondta el Esteban Ocon a sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu munkatársa is részt vett.

Ocon szerint a montreali pálya állapota sokat romolhatott három év alatt


„Érdekes lesz újra itt körözni, mert már rég nem jártunk itt. Tudjuk, hogy a tél itt nagyon hideg, a nyár pedig rettentően meleg, ezért nem tudhatjuk azt sem, milyen mértékben romlott az aszfalt minősége a kihagyott évek során.”

„Hogy mire számítunk az FIA által szezon közben meghozott szabályváltoztatásnak köszönhetően? Reméljük, hogy ránk nem igazán lesz túlságosan negatív hatással. Azt elismerem, hogy Bakuban a verseny vége felé már nekem sem volt kellemes a pattogás, kevés üzemanyaggal jobban jelentkezett a probléma. Igaz, úgy láttam, hogy jó néhány pilóta jóval rosszabb bőrben volt hozzám képest a leintés után” – tette hozzá Ocon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: