Helycsere történt már az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtjánál: hiába kezdett Charles Leclerc az első rajtkockából, a belső íven levő Sergio Perez kifékezte őt, és a tavalyi nyertes vezette az Azerbajdzsáni Nagydíjat, rövid idő alatt két másodperces előnyt kiépítve.
Más jelentős helycsere nem történt a rajtnál, a legnagyobb figyelmet Nicholas Latifi 10 másodperces stop-and-go büntetése kapta: a kanadait azért sújtották a szigorú retorzióval, mert a felvezető kör előtti pillanatokban, a 15 másodperces jelzés után egy szerelő hátrébb tolta a Williamst.
A kevésbé eseménydús első köröket Carlos Sainz rázta fel a 9. fordulóban: a Perez, Leclerc és Max Verstappen hármasa mögött, negyedikként haladó spanyol autója lehúzódott a pályáról, Sainz jelentése szerint műszaki hiba, az elektronikus hátsó fékrendszer meghibásodása miatt. Az incidenst követő rövid virtuális biztonsági autót kihasználva a mezőny csaknem fele kiállást teljesített Leclerc vezetésével, a pontszerzők közül egyedül a Red Bullok maradtak a pályán.
Így Leclerc a győzelemért vívott harcban nyert egy olcsó kiállást, ugyanakkor 41 kör várt még rá a kemény abroncsokon – a Pirelli egy kiállást kalkulált Bakuban –, míg a Red Bullok mellett a frissebb gumi előnye szólt szólt. A második Verstappent és harmadik helyre visszaeső monacóit 12 másodperces különbség választotta el.
Újabb helycsere történt az élen a 15. körben: Verstappen, aki nemrég még csak harmadik volt, a DRS segítségével átlépte csapattársát. Az előzést segítette a Red Bull is, mivel Perez megkapta az utasítást: ne álljanak le harcolni. Két körrel később a mexikói, akinek jobban fogytak abroncsai, is teljesítette kiállását, amelyben jó három másodperc maradt, így nemcsak jócskán Leclerc mögött tért vissza, de még George Russell is csaknem megelőzte.
A 19. körben az éllovas Verstappen is kiállt, szintén nem egy makulátlan, 3,5 másodperces kerékcserével. Leclerc örökölte meg a vezetést 12 másodperc előnnyel, de a Red Bull jó tíz körrel frissebb kemény abroncsokkal rendelkezett.
A harc azonban végül nem a gumikon dőlt el. A 20. kör megkezdése előtt fehér füst tört elő az F1-75-ből. A padlógázas utolsó szektorban a Ferrari motorja megadta magát, a monacói idén másodszor esett ki műszaki hiba miatt, bajnoki reményei újabb nagy érvágást szenvedtek. A Red Bull viszont kényelmes pozícióban, ellenfél nélkül találta magát. Verstappen és Perez mögött 15 másodperces lemaradásban George Russell következett, a negyedik helyre pedig Pierre Gasly lépett fel, miután megelőzte Daniel Ricciardót, azon kevesek egyikét, akik még nem cseréltek kereket, mivel keményen kezdtek.
A pontszerzésért harcoló Kevin Magnussen lelassult és félreállt a 33. körben: ő volt a futam negyedik kiesője, Guanyu Zhouval együtt négy Ferrari-motoros versenygép adta fel a futamot. Újabb virtuális biztonsági autós időszak következett, amelyet több versenyző, köztük az első három helyezett újra kihasznált egy ingyen kerékcserére.
Russell mögött Gasly következett a negyedik helyen, akit Hamilton és Yuki Tsunoda követett. Az erős pontszerző helytől DRS-hiba fosztotta meg a fiatal japánt: az AlphaTauri hátsó szárnyának csak egyik oldala nyílt, a sportbírók pedig fekete-narancssárga zászlóval jelezték a technikai gondot. Tsunoda kénytelen volt a bokszba hajtani, ahol a szerelők ragasztószalaggal rögzítették az elemet. Ezzel a 13. helyre esett vissza, lágy abroncsokkal, de DRS nélkül kellett felkapaszkodnia.
Verstappen a futam végén megtehette, hogy DRS-t sem nyit, kizárva a lehető legtöbb potenciális veszélyforrást. A holland idei ötödik, pályafutása 25. nagydíjsikerét szerezte, és a szezon során másodszor szerzett kettős győzelmet a Red Bull Perez második helye révén. A két Red Bullt a két Mercedes követte. Russell harmadszor is a dobogó harmadik fokára állt, kihasználva az élcsapatok problémáit, míg Hamilton, aki hozzá hasonlóan kiállt a második VSC-fázis során, frissebb abroncsokon elvette az ötödik helyet Pierre Gaslytól.
Bravúros hatodik helyet ért el Sebastian Vettel: a német kilencedik helyről rajtolt, de számos helyet elvesztett, mikor Esteban Ocon támadása közben kicsúszott a pályáról. Két Alpine és két McLaren szerzett még pontot Alonso, Ricciardo, Norris és Ocon sorrendjében, Tsunoda végül nem tudott elmozdulni a 13. pozícióból.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj eredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:34:05.941 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 20.823 |
3 | George Russell | MERCEDES | 45.995 |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 71.679 |
5 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 77.299 |
6 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 84.099 |
7 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 88.596 |
8 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 92.207 |
9 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 92.556 |
10 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 108.184 |
11 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
12 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
13 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | +1 kör |
14 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
15 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
16 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | DNF |
NC | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | DNF |
NC | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | DNF |
NC | Charles Leclerc | FERRARI | DNF |
NC | Carlos Sainz | FERRARI | DNF |