A Monacói Nagydíjon egy bombabiztos győzelmet hajított el magától a Ferrari, amikor teljesen rosszul számították ki, mikor érdemes kihívni a bokszba kerékcserére a versenyben magabiztosan vezető Charles Leclerc-t. A hazai pályán rendre peches monacói így a dobogóról is leszorult, de nem sokon múlott, hogy Sainz futamát is tönkrevágja a Scuderia.
Erről Jolyon Palmer beszélt saját elemzésében. „A Red Bulltól bátor lépés volt, hogy nem akartak az első között cserélni a köztes esőgumikra. Végül ez bizonyult jobb stratégiának, amit a bikák vittek véghez. Ami számomra rendkívül érdekes volt, hogy Sainz a pilótafülkéből jobban látta a helyzetet. Leclerc is rengeteget beszélt a mérnökével az időjárás változásáról és a pályaviszonyokról, de Sainz meglátása egészen kiváló volt” – mondta el véleményét Palmer a Chequered Flag podcastjében.
„Sainz akkor a második helyen haladt a pályán, a Ferrari pedig ki akarta hívni kerékcserére és többedszerre is mondták neki a rádión, hogy jöjjön be intermediate abroncsokért, ő pedig csak annyit mondott, hogy még ne cseréljünk, srácok. Kivárta az időt és még tovább is várt volna, amikor már slickekre kell váltani.”
„Különös, hogy mennyire egyértelműen visszautasította a Ferrari kérését. Bár az autóval még nem érzi a megfelelő önbizalmat, mégis mennyire könnyedén tudta, mennyire fontos a pályapozíció egy ilyen helyszínen, ahol szinte nem is lehet előzni. A legtöbb versenyző ilyenkor szó nélkül aláveti magát az istálló kérésének, Carlos mégis jobban érezte, milyenek a pályaviszonyok.”
„Leclerc esetében kevésbé vált be ez a kommunikáció, Sainznál egy fokkal jobban. Carlos a saját maga által elképzelt stratégiát kívánta megvalósítani. A Ferrari tönkrevágta volna az ő versenyét is és több pilóta mögé érkezett volna, ha akkor bejön, amikor mondják neki” – tette hozzá Palmer. Végül Sainz másodikként végzett Perez mögött, Leclerc pedig mindössze negyedik lett.