DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Leclerc nyitott az élen hazai pályán

Nyugodtan, incidensek nélkül nyitotta a most már péntekre tolódott monacói szabadedzést az F1 mezőnye, a hercegség utcáin pedig elsőre a helyi hős volt a leggyorsabb. Véget ér-e pechszériája is?

Hosszú-hosszú évek bevett szokásával ellentétben mostanra a csütörtöki monacói szabadedzések a feledés homályába merültek, és az összes többi versenyhétvégéhez hasonlóan péntekre kerültek az első F1-es történések. A miniállam kikötőjében ragyogó napsütés fogadta a mezőnyt, egyelőre nyoma sem volt a várt borult-esős időnek, így nyugodtan gördültek ki az autók rögtön a gyakorlás elején, a hazai hős, Charles Leclerc vezetésével.

Igen hamar komoly forgalmi dugó alakult ki a rövid és szűk utcai pályán, Leclerc például a közepes keverékeken nem is tudott olyan jó kört futni elsőre, mint a kemény keveréken próbálkozó többiek. Másodjára azonban az élre állt, majd Sainz is követte őt, egyenesen az élre, így kevesebb, mint tíz perc alatt Ferrari 1-2-t mutatott az eredményjelző.

A kemény keverékek is hamar bemelegedtek azonban, előbb Lando Norris fészkelte be magát a Ferrarik közé, majd Max Verstappen suhant az élre; a két bajnokesélyes aztán a különböző keverékeken vívott egymással a köridőket tekintve. Daniel Ricciardóval kiegészülve az első ötben két Ferrari, két McLaren és egy Red Bull állt tíz perc után. A hihetetlenül erős pattogásra panaszkodó Lewis Hamilton aztán kilökte onnan az ausztrált.



Miközben a legjobb ötben folyamatosan változott a sorrend (egy ponton egyetlen másodpercen belül volt mindenki közülük), Leclerc révén előkerült a gyakorlás első sárga zászlója: a monacói az egyik bukótérbe csúszott ki egy elmért féktáv után, de gond nélkül vissza tudott állni a körözésbe. A következő sárga zászlózó, Mick Schumacher már nem volt ennyire szerencsés: a Haas németjének váltógondja akadt, és keresztbe a bokszutca bejáratánál állt meg, blokkolva azt. Rövid időre meg is szakították emiatt az edzést. Rajta kívül még Valtteri Bottast is technikai gondok sújtották, így kénytelen volt kiülni a teljes gyakorlást.

Félidő után elkezdtek idejét múlttá válni a kemény keverékek, egyre többen ugrottak neki a következő köröknek a közepeseken, de Alex Albon és Sebastian Vettel egyenesen a lágyakat próbálta ki. A tavalyihoz hasonlóan errefelé újfent erősnek tűnő McLarenek az élre is ugrottak a váltás után, majd Pierre Gasly beékelődött a szendvicsükbe. A hátrébb csúszó (de még mindig másodpercen belül maradó) Ferrarik és Verstappen nem sokkal később azonban visszataláltak az élre. A címvédőnek egy kis városnézés is jutott az egyes szektor bukóterében, sárga zászlók kíséretében.

Az utolsó percek szokás szerint már a hosszabb etapok tesztelésével teltek, így maradt a rendkívül szoros Ferrari-Red Bull csata az élen: mint idén már oly sokszor, ismét Leclerc diktálta a tempót, századokkal Sergio Perez, Sainz és Verstappen előtt. 

Az első szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Körök
1 Charles Leclerc FERRARI 1:14.531   29
2 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:14.570 +0.039s 30
3 Carlos Sainz FERRARI 1:14.601 +0.070s 28
4 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:14.712 +0.181s 26
5 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:15.056 +0.525s 31
6 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:15.083 +0.552s 33
7 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:15.157 +0.626s 33
8 George Russell MERCEDES 1:15.211 +0.680s 34
9 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:15.387 +0.856s 33
10 Lewis Hamilton MERCEDES 1:15.499 +0.968s 29
11 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:15.536 +1.005s 36
12 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:15.539 +1.008s 26
13 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:15.749 +1.218s 28
14 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:15.806 +1.275s 30
15 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:16.110 +1.579s 39
16 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:16.315 +1.784s 24
17 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:16.417 +1.886s 27
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:17.714 +3.183s 30
19 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:18.636 +4.105s 12
20 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI     2
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: