A barcelonai futam 27. köréig úgy festett, Charles Leclerc jó úton halad idei harmadik győzelme felé: magabiztosan vezetett, miközben fő riválisa, Max Verstappen egy hiba után jelentősen le is szakadt róla. Az említett körben azonban váratlanul lelassult a monacói alatt a Ferrari, az akkor még világbajnoki éllovas pilóta pedig kénytelen volt emiatt kiállni a bokszba.
Közvetlenül a verseny után a Ferrari még nem tudott választ adni a meghibásodás okára, csupán annyit mondott el Mattia Binotto csapatvezető, hogy a probléma minden előzetes jelzés nélkül ütötte fel a fejét, Leclerc motorját pedig visszaszállítják Maranellóba, ahol elemeire szétszedve vizsgálják meg.
Nos, ez a vizsgálat megtörtént, amely során arra jutott a Scuderia, hogy a turbó és az MGU-H hibásodott meg Leclerc-nél – íme, a csapat rövid közleménye, amely egyszerre tartalmaz jó és rossz hírt a versenyző szempontjából:
„Miután megvizsgáltuk a Leclerc autójában lévő erőforrást, megállapítottuk, hogy a turbó és az MGU-H sérült meg, s ezek nem javíthatók. Ugyanakkor miután végrehajtottuk a teljes vizsgálatot és megállapítottuk a hiba okát, örülünk, hogy a hiba nem ezen két alkatrész vagy az erőforrás más elemeinek tervezési problémája vagy megbízhatósági gondja miatt lépett fel.”
A közlemény megfogalmazása arra utal, hogy egyszeri hibáról van szó, amelyet valamiféle külső tényező vagy az erőforrás használatának a módja idézhette elő, nem pedig egy olyan problémáról, amely újra felütheti a fejét. Ez a jó hír, a rossz viszont az, hogy az említett két alkatrészből ezzel egy kiesik a szezon során felhasználható háromból Leclerc-nek: a ferraris Monacóban vagy az évad elején használt első motor komponenseit, vagy egy friss harmadik hajtáslánc elemeit lesz kénytelen használni.