DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Alonso: Inkompetensek voltak a felügyelők

Éles kritikát fogalmazott meg a kétszeres F1-es világbajnok a legutóbbi nagydíjon kapott második büntetése kapcsán. A spanyol szerint Niels Wittichnek sincs meg a tudása a versenyigazgatói poszthoz.

Fernando Alonso kétszer is időbüntetést kapott a két héttel ezelőtti Formula-1-es Miami Nagydíjon: előbb a Pierre Gaslyval történt ütközésért, majd egy kanyar átvágásáért szankcionálták. Az utóbbi büntetés révén a pontszerzők közül is kicsúszott a spanyol. A második szankciót igencsak igazságtalannak érezte az Alpine vezetése, a téma pedig a Spanyol Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján is előkerült, ahol Alonso is komolyan beleszállt a felügyelőkbe:

„Úgy véljük, hogy nagyon igazságtalan volt a büntetés, és ez a felügyelők inkompetenciájának köszönhető” – mondta el a Formula.hu jelenlétében. „Úgy gondolom, Miamiban nem voltak túl professzionálisak. Elvétettem egy kanyart, utána visszaadtam az időt abban a körben, de nyilván egy kanyar átvágása után a szektoridőd lila lesz.”

alonso-barcelona-pressconf-f1-dppi



„Mindenféle bizonyíték nélkül hoztak döntést, így hiába érkeztünk meg a futam után a bizonyítékokkal, hogy minden nyert időt visszaadtunk, ők már pakoltak össze, nem is voltak már a szobában. Odamentünk, megmutattuk nekik az adatokat, ők kértek öt percet, de valószínűleg meg volt kötve a kezük, mert már kiadták a büntetést, és nem tudták, hogyan táncoljanak vissza belőle. Úgyhogy nagyon rossz volt. Igazából ez már a múlt, de ilyennek nem lenne szabad megtörténnie az F1-ben profik és a jelenlegi szint mellett.”

Az F1 idén Michael Masi leváltása után felváltva dolgozik két versenyigazgatóval, Niels Wittichhel és a Barcelonában most debütáló Eduardo Freitasszal, de Alonso szerint ez a rendszer sem jelent előrelépést – azt is keményen megfogalmazta, hogy miért: „Kell lennie valamilyen tudásodnak a versenyzésről, mielőtt versenyigazgató leszel, és szerintem ez a tudás most nincs meg. Tudom, hogy itt új versenyigazgatónk lesz, Freitasnak pedig sokkal több tapasztalata van a WEC-ből és más topszintű kategóriából, és szerintem már ez is javítani fog néhány dolgon.”

A kétszeres F1-es világbajnok példaként hozta fel, hogy Miamiban annak ellenére sem helyeztek el Tecpro-falat az egyik kanyarban, hogy Carlos Sainz pénteki balesete után több pilóta is ezt kérte az FIA-tól. Pedig Alonso szerint a biztonság alapvetően rendben van jelenleg a sportban, de a versenyzők szavára akkor is hallgatni kell: „A biztonság rendben van, alighanem idén vannak a legbiztonságosabb autóink, pályáink és mindenünk. Rendkívül biztonságossá vált a közeg a Formula-1-ben. Egyszerűen csak tovább kell fejlődnünk. Mi érezzük a baleseteket az autóban. Ha úgy érezzük, valamire szükségünk van, akkor szerintem meg kell hallgatni minket, Miamiban viszont ez nem volt meg, mert szemlátomást máshol volt a fókusz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: