DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Háborog az Alpine Alonso büntetése miatt

A csapatnak nem adtak lehetőséget a védekezésre – ha megmagyarázhatták volna a pályalevágást, Fernando Alonso minden bizonnyal megtarthatta volna két pontját. A márka nagyfőnöke, Laurent Rossi méltatlankodott a Miami Nagydíjat követő büntetés, valamint az Esteban Ocon töréskárját okozó betonfal miatt.

A kétszeres világbajnok nyolcadik helyen ért célba a Miami Nagydíjon, de két öt másodperces időbüntetést is hozzáadtak idejéhez. Az elsőt a Pierre Gaslyval történt ütközés miatt már a célvonalnál érvényesítették, így ekkor Alonso egy helyezést csúszott hátra. A második büntetésről órákkal a leintés után döntött az FIA: Alonso az 53. körben levágta a 14-es sikánt, ami segítette, hogy DRS-távolságon kívül maradjon Mick Schumacherhez képest. A tartós előnyszerzésért szintén időbüntetés járt, ez pedig a 11. helyre sorolta vissza.



Az Alpine szempontjából az első büntetés nem változtatott a konstruktőri pontszerzésen, hiszen Alonso és Esteban Ocon csak helyet cseréltek a végeredményben. A második szankció azonban azt jelentette, hogy két pontot bukott a csapat. Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója a márka közösségi csatornáin fogalmazta meg elégedetlenségét amiatt, ahogyan a büntetést kiosztották a csapat álláspontjának meghallgatása nélkül:

„A csalódást keltő verseny utáni időbüntetés, melyet Fernando a pálya elhagyásáért és előnyszerzésért kapott, azt jelenti, hogy a kockás zászlónál megszerzett hat pontunkból csak négy pont maradt. Megérdemelt kettős pontszerzéstől fosztott meg minket” – írta Rossi. „Ezt nehéz elfogadni, mivel Fernando visszaadta az időt a kör során, mi viszont nem prezentálhattuk a bizonyítékot, hogy tisztázzuk ezt a konkrét helyzetet, mielőtt kiszabták a büntetést.”

„Ha megkapjuk a lehetőséget a magyarázatadásra, akkor, ebben egészen biztosak vagyunk, Fernando megtarthatta volna kilencedik helyét. Jövő hétvégén Spanyolországba megyünk, és elszántak vagyunk, hogy ott sokkal simább és korrektebb versenyhétvégénk lesz, amelyen demonstrálhatjuk csomagunk valódi potenciálját” – fogalmazott a vezérigazgató.

Ugyanebben a bejegyzésben Rossi egy másik kritikát is megfogalmazott, Ocon balesete kapcsán: a szombati ütközés nem járt volna akkora töréskárral, ha a falszakaszra energiaelnyelő blokkokat szerelnek. „Esteban sajnálatos módon kihagyta az időmérőt, pedig ha elégséges biztonsági intézkedés történt volna, akkor az autó valószínűleg rendben lett volna” – mondta el a végül fájdalmakkal együtt is nyolcadik helyet mentő franciáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: