DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Újabb téren kerülhetett a Red Bull mögé a Ferrari

Mattia Binotto, a Scuderia F1-es csapatvezetője elismerte: meg kell vizsgálniuk, hogy Miamiban miért tűnt az addig számukra kedvezőbb lassú kanyarokban is erősebbnek az RB18-as.

Az első 2022-es Formula-1-es futamokon egyértelműen kirajzolódó trend volt a két élcsapat között, hogy a Red Bull előnyben van az egyenesekben, míg a Ferrari a nagyobb leszorítóerős konfigurációnak köszönhetően a lassú és közepes tempójú kanyarokban muzsikál jobban. Ez utóbbi azonban mintha már nem lett volna igaz a Miami Nagydíjon, ahol a pálya szűk, a sokat kritizált sikánt is tartalmazó szekciójában is Max Verstappen RB18-asa mozgott jobban, így Charles Leclerc nem tudta támadni a hajrában az azt követő egyenesben sem.

Mattia Binottónak, a Scuderia csapatfőnökének ugyancsak feltűnt ez a változás, s elismeri, hogy ki kell vizsgálniuk ennek az okait – szavait a Motorsport.com szakoldal idézi:

redbull-ferrari-miami-rb-f1



„Mi egy kicsit nagyobb leszorítóerővel megyünk a szárnykonfigurációt illetően: emiatt hiányzik némi tempó az egyenesekben, de általában valamelyest nyerünk viszont a kanyarokban. Úgy gondolom, Miamiban is gyorsabbak voltunk az 5-6-7-es kanyarokban, de nem ez volt a helyzet a leglassabb kanyarokban, azaz a 11-12-13-asban. Szerintem a Red Bull nagyon jó volt e tekintetben. Nagyon jól mentek a közepes gumikon, legalább olyan gyorsak voltak a lassú kanyarokban, mint mi.”

„Ennek az okát pedig ki kell elemeznünk és meg kell értenünk. Úgy hiszem, ez annak köszönhető, hogy az utóbbi futamokon olyan fejlesztéseket vetettek be, amelyek egyszerűen gyorsabbá tették az autójukat” – utalt vissza egy korábbi megállapítására Binotto, aki Miami után abbéli reményét fejezte ki, hogy az energiaitalosok fejlesztési tempója nem lesz tartható a költségsapka mellett.

Leclerc egyébként a múlt hétvégi futam után arra is rámutatott, hogy az egyenesbeli hátrány mellett azért is szenvedtek vereséget a Red Bulltól, mert a hosszabb etapokon egyértelműen jobban kezelik az abroncsokat, így bár az időmérőn rendre erős az F1-75-ös, vasárnaponként pillanatnyilag az ellenfél van kedvezőbb helyzetben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: