DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Alonso: Az én hibám volt, megérdemeltem a büntetést

A kétszeres F1-es világbajnok teljes egészében magára vállalta a felelősséget a Pierre Gaslyval történt ütközésért a Miami Nagydíj után. Előtte a remek rajtja a pilótaparádénak volt köszönhető.

Fernando Alonso megint pont nélkül távozott egy Formula-1-es nagydíjhétvégéről, pedig Miamiban eredetileg a nyolcadik helyen ért célba. Csakhogy két öt másodperces büntetést is kapott: az előbbit még a versenyen a Pierre Gaslyval történt ütközésért, utóbbit pályaelhagyásért és előnyszerzésért, így végül kikerült a top 10-ből a spanyol.

Az említett koccanás közvetlen kiváltó oka volt a biztonsági autós fázist eredményező balesetért Gasly és Lando Norris között a francia szerint, Alonso pedig nem röstellte elismerni, hogy bizony ő akart túl merész manővert bevállalni a bevetődéssel:

alonso-gasly-dppi-miami-f1



„Felzárkóztam, aztán nagyon optimista voltam azzal a manőverrel ellene” – idézi az Alpine pilótáját a Crash.net. „Összeértünk Gaslyval, amiért öt másodperces büntetést kaptam. Megérdemeltem, túl későn fékeztem. Készen álltunk visszaadni a pozíciót, de addigra már a bokszban volt, úgyhogy le kellett töltenem ezt az öt másodpercet. Az én hibám volt, előfordul néha. Mick megforgott Imolában és tönkretette a versenyemet, ma én tettem tönkre Pierre-ét, az én hibám volt. Sajnálom őt, mert tudom, mit érez, és nem ő tehetett róla.”

Pedig a baleset előtt nem ment rosszul Alonso, aki különösen a rajtnál villantott ismét: a külső íven fordult el, s bár összeért Lewis Hamiltonnal, így is rengeteget javított a rajthelyén. Mint később elárulta, már a pilótaparádén elhatározta, hogy melyik ívet fogja választani a start után:

„Jól rajtoltam, utána pedig úgy döntöttem, a külső ívre helyezkedem az 1-es kanyarban” – magyarázta a Motorsport.com hasábjain. „Megfigyeltem a dolgokat a versenyzői parádén – ez volt a leglassabb parádé valaha: ennek köszönhetően megálltunk az 1-es kanyarban, és vagy 20 másodpercig meg tudtam nézni a külső ívet. Úgy éreztem, elég jó ott a tapadás, nem volt törmelék, kavics, semmi, nagyon tisztának tűnt. Úgyhogy elhatároztam, hogy a külső ívre fogok menni az 1-esben. Mindenki nagyon óvatosan fékezett a belső íven, ezzel nyertem néhány pozíciót.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: