Az F1 első Miami Nagydíjának hétvégéjén egyelőre folytatódni látszik a Red Bull-Ferrari csata, egy kis Mercedesszel megspékelve: az első szabadedzésen Charles Leclerc nyitott az élen, nagyobb meglepetésre George Russell előtt. A nyitó hatvan perces gyakorlás még javában a pályával való ismerkedésről szólt, a falak közelsége és a forgalom előreláthatóan probléma lesz a hétvégén.
A második, továbbra is napsütésben és kellemes melegben futott gyakorlás szolid közepes keverékes körökkel indult, a többség igyekezett továbbra is szokni a pályát, de nem rajzott ki mindenki olyan lendületesen, mint a korábbi edzésen. Valtteri Bottas az elején ha akart, se tudott volna körözni, autótörése után az Alfa Romeo még mindig szorgoskodott a versenygépén.
A nagycsapatok közül a Ferrarik voltak a leggyorsabbak, abból a szempontból is, hogy hamar a pályára gurultak, és abból is, hogy az eredményjelző élére is ők fészkelték be magukat. A Red Bull és a Mercedes kényelmes tempóban kezdte meg a délutáni (magyar idő szerint éjjeli) munkát, Sergio Perez még meg is pördült, mielőtt nekifutott az első gyorskörének. Max Verstappen azonban az első szabadedzés túlmelegedési problémái után ismét a bokszban vesztegelt.
Bő negyedóra elteltével piros zászló szakította félbe a körözést: az élen álló Carlos Sainz egy megpördülés után a falnak csapta a Ferrarit, alaposan megtörve az autó bal oldalát. Hosszú-hosszú mentési és takarítási percek után, féltávnál indulhatott újra az edzés. Sainzon és Bottason kívül mindenki ki is hajtott a pályára, még Verstappen is, aki hamar kormányproblémákat jelentett, majd a fékek körül füst tört fel. A holland arra panaszkodott, hogy képtelen irányítani az autót, és több veszélyes helyzetbe is belekeveredett, mielőtt visszagördült a bokszba. A Red Bull legnagyobb ellenfele a Ferrari mellett egyelőre a túlmelegedés ezen a hétvégén.
Miközben a címvédő a technikával szenvedett, a Mercedesek megtáltosodtak: a nagy fejlesztési csomag működni látszik, Russell és Hamilton ugyanis szendvicsbe fogták Leclerc-t az élen. Később Perez befészkelte magát Hamilton elé, és így az első három helyet három különböző csapat pilótái foglalták el.
Nem sokkal a vége előtt újra lendült a piros zászló, miután Nicholas Latifi hajtáshiba miatt félreállni kényszerült. Az újraindítás után szűk kilenc perce maradt a csapatoknak a gyakorlásra, amit javarészt a közepes keverékeken, a versenyre dolgozva töltöttek, Magnussen és Vettel pedig némi piruettet is bemutatott. Russell így az élen maradt, alig több, mint egy tizeddel Leclerc előtt.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Különbség | Körök | |
1 | George Russell | MERCEDES | 1:29.938 | 17 | |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:30.044 | +0.106s | 20 |
3 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:30.150 | +0.212s | 18 |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:30.179 | +0.241s | 17 |
5 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:30.372 | +0.434s | 19 |
6 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:30.535 | +0.597s | 19 |
7 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:30.547 | +0.609s | 19 |
8 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:30.860 | +0.922s | 23 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:30.861 | +0.923s | 19 |
10 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:30.921 | +0.983s | 18 |
11 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:30.964 | +1.026s | 9 |
12 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:31.208 | +1.270s | 22 |
13 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:31.260 | +1.322s | 22 |
14 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.393 | +1.455s | 22 |
15 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:31.587 | +1.649s | 20 |
16 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.631 | +1.693s | 22 |
17 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:31.710 | +1.772s | 21 |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:32.913 | +2.975s | 14 |
19 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT |