DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Russell vezetésével folytatódott a miami hétvége

A Mercedes csatlakozott a játékhoz, miközben Carlos Sainz autót tört, Max Verstappen pedig az autó túlmelegedésével szenvedett az első szabadedzés után továbbra is.

Az F1 első Miami Nagydíjának hétvégéjén egyelőre folytatódni látszik a Red Bull-Ferrari csata, egy kis Mercedesszel megspékelve: az első szabadedzésen Charles Leclerc nyitott az élen, nagyobb meglepetésre George Russell előtt. A nyitó hatvan perces gyakorlás még javában a pályával való ismerkedésről szólt, a falak közelsége és a forgalom előreláthatóan probléma lesz a hétvégén.

A második, továbbra is napsütésben és kellemes melegben futott gyakorlás szolid közepes keverékes körökkel indult, a többség igyekezett továbbra is szokni a pályát, de nem rajzott ki mindenki olyan lendületesen, mint a korábbi edzésen. Valtteri Bottas az elején ha akart, se tudott volna körözni, autótörése után az Alfa Romeo még mindig szorgoskodott a versenygépén.

A nagycsapatok közül a Ferrarik voltak a leggyorsabbak, abból a szempontból is, hogy hamar a pályára gurultak, és abból is, hogy az eredményjelző élére is ők fészkelték be magukat. A Red Bull és a Mercedes kényelmes tempóban kezdte meg a délutáni (magyar idő szerint éjjeli) munkát, Sergio Perez még meg is pördült, mielőtt nekifutott az első gyorskörének. Max Verstappen azonban az első szabadedzés túlmelegedési problémái után ismét a bokszban vesztegelt.



Bő negyedóra elteltével piros zászló szakította félbe a körözést: az élen álló Carlos Sainz egy megpördülés után a falnak csapta a Ferrarit, alaposan megtörve az autó bal oldalát. Hosszú-hosszú mentési és takarítási percek után, féltávnál indulhatott újra az edzés. Sainzon és Bottason kívül mindenki ki is hajtott a pályára, még Verstappen is, aki hamar kormányproblémákat jelentett, majd a fékek körül füst tört fel. A holland arra panaszkodott, hogy képtelen irányítani az autót, és több veszélyes helyzetbe is belekeveredett, mielőtt visszagördült a bokszba. A Red Bull legnagyobb ellenfele a Ferrari mellett egyelőre a túlmelegedés ezen a hétvégén.

Miközben a címvédő a technikával szenvedett, a Mercedesek megtáltosodtak: a nagy fejlesztési csomag működni látszik, Russell és Hamilton ugyanis szendvicsbe fogták Leclerc-t az élen. Később Perez befészkelte magát Hamilton elé, és így az első három helyet három különböző csapat pilótái foglalták el.

Nem sokkal a vége előtt újra lendült a piros zászló, miután Nicholas Latifi hajtáshiba miatt félreállni kényszerült. Az újraindítás után szűk kilenc perce maradt a csapatoknak a gyakorlásra, amit javarészt a közepes keverékeken, a versenyre dolgozva töltöttek, Magnussen és Vettel pedig némi piruettet is bemutatott. Russell így az élen maradt, alig több, mint egy tizeddel Leclerc előtt.

A második szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Különbség Körök 
1 George Russell MERCEDES 1:29.938   17
2 Charles Leclerc FERRARI 1:30.044 +0.106s 20
3 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:30.150 +0.212s 18
4 Lewis Hamilton MERCEDES 1:30.179 +0.241s 17
5 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:30.372 +0.434s 19
6 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:30.535 +0.597s 19
7 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:30.547 +0.609s 19
8 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:30.860 +0.922s 23
9 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:30.861 +0.923s 19
10 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:30.921 +0.983s 18
11 Carlos Sainz FERRARI 1:30.964 +1.026s 9
12 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:31.208 +1.270s 22
13 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:31.260 +1.322s 22
14 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:31.393 +1.455s 22
15 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:31.587 +1.649s 20
16 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:31.631 +1.693s 22
17 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:31.710 +1.772s 21
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:32.913 +2.975s 14
19 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT      
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: