Bár a Formula-1 vezetősége továbbra is óriási sikernek tartja a tavaly bevezetett és kipróbált sprintfutamot, és feltett szándékuk 2023-ban már hatra növelni az ilyen hétvégék számát (egyelőre a csapatok el is fogadták ezt, az FIA azonban még nem bólintott rá), a versenyzők részéről már vegyes a fogadtatása a formátumnak. George Russell például az imolai sprintet kifejezetten eseménytelen érezte – de hogy ne csak üres kritikát fogalmazzon meg, a Mercedes fiatal britje egy javaslattal is előállt, szerinte hogyan lehetne megfűszerezni a „kisversenyt”:
„Nem vagyok nagy rajongója, hogy teljesen őszinte legyek” – ismerte el Russell, akit a Motorsport.com idéz. „Lehet, hogy 50 százalékkal hosszabbnak kellene lennie, vagy legalábbis kicsit hosszabbnak, hogy elkezdjenek kopni a gumik. Akkor a versenyzőknek jobban menedzselniük kellene az abroncsokat, s így nagyobb különbségeket látnánk az autók között. Pillanatnyilag mindenki teljes gázzal megy, és nincs elég nagy differencia a köridőkben, hogy előzéseket lássunk, hacsak valaki nem kvalifikál hátrébb a vártnál, mint az most is történt néhányakkal.”
Természetesen nem csak Russell nyilvánított véleményt az imolai esemény után a sprintekről. Kevin Magnussen például azt kifogásolta a lebonyolítás kapcsán, hogy már egyetlen szabadedzés után, az időmérőre életbe lép a parc fermé-szabály, ami nehéz helyzetbe hozza a kisebb csapatokat. A Haas dán pilótája emellett arra is rámutatott, hogy talán izgalmasabb lenne a sprint, ha nem a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét határozná meg: „Akkor a versenyzők keményebben harcolnának és több kockázatot vállalnának.”
A sprint „önállósítása” már nem először fogalmazódott meg ötletként, egyelőre azonban az F1 és az istállók azt a javaslatot fogadták el, hogy a formátum 2023-ban is hasonló maradna, mint amit eddig láttunk. Márpedig ebben a formátumban is van, ami például Lando Norrisnak nagyon is elnyerte a tetszését – még ha nem is maga a szombati minifutam:
„Amit leginkább élvezek a sprinthétvégékben, az a péntek: egy edzés és egy időmérő, ráadásul most a körülmények még nehezebbé tették. Ez tetszik: kicsit olyan, mint amihez az F2-ben és az F3-ban hozzászoktunk. Szerintem ez nagyobb kihívás a versenyzőknek. Mindig fontosabbként kezeljük a versenyt, mint a sprintet, de a tény, hogy két rajtunk van és kockázatokat kell vállalnunk… az ezzel járó érzés jó. Tetszik, de hogy több legyen, mint három, annak nem vagyok nagy rajongója” – tette hozzá a McLaren versenyzője.