Szinte az egész versenyen a harmadik helyen haladt Charles Leclerc az Emilia-Romagna-i Nagydíjon, amikor a futam hajrájában, miután ő és rá reagálva a Red Bullok is friss lágy szett gumira váltottak, megforgott a Variante Alta sikánnál, a falat is eltalálva. A ferraris így végül csak hatodik lett – igaz, még így is több mint egy győzelemnyi a fórja a vb-tabellán a győztes Max Verstappennel szemben.
Leclerc az imolai hétvége előtt hangsúlyozta, hogy a szezon eleji sikerek ellenére nem rakhatnak magukra extra terhet a hazai közönség előtt, s a pilóta állítja, nem is ez okozta a hibáját: „Nem volt extra nyomás, legalábbis ezt gondolom” – idézi a szavait a RacingNews365.com szakoldal. „Természetesen volt rajtunk nyomás, nem is csak ma, hanem egész hétvégén. Nem gondolom, hogy a mai előtt sok hibát követtem volna el. Sokba került viszont ez a hiba, tanulni fogok belőle. De nem, a részemről nem volt extra nyomás vagy bármi ilyesmi.”
A vb-éllovas azt is tagadta, hogy túl sok rizikót vállalt volna a szóban forgó sikánban: „Nem hiszem, hogy különösebben nagyobb kockázatot vállaltam volna. Gyors voltam és jónak érződött az autó azon a szakaszon, főleg a futamon. Úgy éreztem, ez az a kanyar, ahol talán Checo valamelyest kevésbé versenyképes, mint én. És abban a körben tudtam, hogy lehetőségem lehet. Ezért próbáltam kicsit jobban nyomni, de túl soknak bizonyult. Ezt leszámítva nem hiszem, hogy a hétvége bármelyik körében túl nagy rizikót vállaltam volna, minden rendben volt ilyen szempontból.”
Azt ugyanakkor Leclerc is elismeri, hogy fontos pontokat bukott, éppen ezért ígéri, hogy többet nem fog hasonlót elkövetni: „Ezzel a hibával hét pontot veszítettem, ami nagyon értékesnek bizonyulhat még a szezon végén. Minden pont számít, ha a vb-címért harcolsz, úgyhogy nem fog többet előfordulni ilyen.”
Mindeközben a Ferrari csapatvezetője, Mattia Binotto a pontveszteség ellenére is úgy érzi, hogy helyes döntés volt a második kerékcsere és ezáltal Leclerc ráküldése Sergio Perezre: „Nem hiszem, hogy valaha is megbánjuk, hogy arra kérjük a versenyzőt, hogy nyomja. Szerintem ez is a munkánk része, az övék pedig az, hogy a határon vezessenek” – érvelt Binotto a Motorsport.com hasábjain. „Hibák előfordulhatnak. Úgy vélem, az idei autók sokkal merevebbek és így a rázókőre ráhajtva egy kisebb hibáért is nagy árat fizethetsz. Nem bántunk meg semmit, szerintem helyes döntést hoztunk.”