Ötször is piros zászlóval kellett megszakítani az Emilia-Romagna-i Nagydíj időmérő edzését, a Q3-ban konkrétan háromszor kényszerült megállásra a mezőny. Az egyik esetben egy ideig csak sárga zászlós jelzés volt érvényben Valtteri Bottas félrehúzódása okán – márpedig éppen ekkor érte el a később pole-pozíciót érőnek bizonyuló körét Max Verstappen.
A holland egyértelműen sárga zászlók hatálya mellett haladt el a kérdéses szakaszon, mégis gyorsulni tudott előző köréhez képest. A stewardok ennek ellenére még csak nem is vizsgálták a történteket – mégpedig azért, mert a címvédő megfelelt az FIA előírásainak.
Azok ugyanis sárga zászló esetén annyit mondanak ki, hogy a pilótáknak „csökkenteniük kell a sebességüket és fel kell készülniük az irányváltásra”, s ennek a sebességcsökkentésnek nyilvánvaló mértékűnek is kell lennie. Nos, Verstappen ennek tökéletesen eleget tett: az onboard felvételekből egyértelmű, hogy a Red Bull-os elvette a gázt a szakaszon, sőt még hetedikből hatodikba fokozatba is váltott.
Emiatt is volt magabiztos közvetlenül a kvalifikáció után az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko is: „Egyértelműen beleemelt. Csak a harmadik leggyorsabb volt a harmadik szektorban” – mutatott rá a szakember.
Verstappen tehát abszolút megfelelt a szabályoknak, de szerencséje is volt, ugyanis ha dupla sárga zászlót lengettek volna, már más lett volna a helyzet. Dupla sárgánál ugyanis a szabály úgy fogalmaz, hogy a versenyzőknek „jelentősen csökkenteniük kell a sebességüket, és fel kell készülniük az irányváltásra vagy a megállásra”. Niels Wittich versenyigazgató jegyzetében hozzáteszik: ennek abban kell megnyilvánulnia, hogy a pilóta nem tehet kísérletet érdemi köridő elérésére, magyarán gyakorlatilag törlik is az eredményt, amit valaki dupla sárga hatálya alatt ér el.