Az orosz-ukrán háború kitörése utáni napokban rögtön törölte az Orosz Nagydíjat a Formula-1 – sőt, a következő évekre szóló szerződést is felbontották a promóterrel. Ezáltal egy verseny kiesett a rekordot jelentő 23 fordulós menetrendből, az F1 vezetésének azonban feltett szándéka ragaszkodni ehhez a számhoz.
Eddig úgy tűnt a Formula.hu értesülései és a nemzetközi források alapján is, hogy Katar lehet a beugró. A losaili pálya már tavaly is rendezett versenyt még a koronavírus-járvány miatt felforgatott szezonban, 2023-tól pedig sokéves szerződés lép életbe az országgal, idén azonban a labdarúgó-vb miatt nem rendeztek volna nagydíjat – ennek ellenére arról szóltak a hírek, hogy mégis ők kerülhetnek a szeptember végi időpontra.
Elképzelhető azonban, hogy ez mégsem így lesz. A Motorsport.com úgy értesült, hogy kétségek merültek fel ezzel kapcsolatban: ennek köze lehet ahhoz is, hogy Katarban abban az időszakban még rendkívül meleg van (nem véletlenül november-decemberben lesz a foci-vb is), amelyet csak részben mérsékel az esti időpont.
Így az F1 más lehetőségek után nézhet, s ezek közé tartozik az említett szaklap szerint az is, hogy Szingapúr egy második versenynek is otthont adhat. Logisztikai szempontból ez logikus lenne, hiszen eleve a távol-keleti helyszín következik a naptárban az egyelőre üresen álló dátum után, így egymást követő hétvégéken rendezhetnék a két futamot. Szingapúr egyébként 2020-ban és 2021-ben sem tudott nagydíjat rendezni a pandémia miatt.
A Motorsport.com úgy tudja, annyi csavart vihetnek a két futamba, hogy eltérő időpontban rajtolna a futam: az egyik alkonyatkor, a másik pedig a szokásos teljesen esti órákban. Ezt a megoldást láthattuk másfél éve a két bahreini viadal esetén is – és ha már szóba került a szahíri pálya, állítólag az is egy opció lehet még, hogy a 2020-as évad végén használt külső bahreini nyomvonalon rendezendő versennyel pótolják Szocsit.