Hosszú hónapok óta keringenek találgatások arról, hogy a Volkswagen Csoport két márkája, az Audi és a Porsche egyaránt beszállna a Formula-1-be a 2026-ban érkező új motorszabályok bevezetésekor. Csütörtökön a gyár felsővezetése találkozót tartott ez ügyben, s bár hivatalos megerősítés nem érkezett róla, de a kiszivárgott információk alapján megadták a zöld jelzést az F1-es szerepvállalásra – számolt be róla jól értesült forrásokra hivatkozva a RacingNews365.com szaklap.
Egy rövid közleményt is kiadtak a csütörtöki megbeszélés után, amelynek legfontosabb eleme, hogy a Volkswagennél megvárják a végső döntéssel az új motorszabályok véglegesítését (amely kapcsán az egyik fő kritérium az MGU-H komponens eltűnése volt):
„Még nem döntöttünk, mivel jelenleg a végső értékelő fázisban járunk. Pillanatnyilag a 2026-ra és a következő évekre vonatkozó új szabályok nem elérhetők. Ezeknek sokkal fenntarthatóbbá kell tenniük a sportot, ami előfeltétele az Audi esetleges csatlakozásának. Az Audi Sport közvetlenül az FIA-val tárgyal erről. A döntésünket azonnal bejelentjük, amint megszületik” – olvasható a közleményben.
A hírek szerint egyébként a hivatalos és végső döntés hiánya ellenére is eléggé előrehaladott állapotban van a két projekt. A Porsche gyakorlatilag biztosan a Red Bull motorpartnere lesz 2026-tól kezdve, az Audi kapcsán pedig főként a McLaren-szálat emlegették, csakhogy állítólag a négykarikás márka résztulajdonos is lenne, nemcsak motorpartner, amibe viszont a wokingiak nem feltétlenül mennének bele (egy hasonló értesülést néhány hónapja vehemensen cáfoltak is), ráadásul mindez túl drágának is bizonyulhat. Éppen ezért más csapatokkal való együttműködés is felmerült: a RacingNews365.com a Williamsről és a Sauberről, míg a Motorsport.com az Aston Martinról ír potenciális esélyesként.