A szakemberek az elmúlt évtizedek legjelentősebb technikai szabályváltozásaként aposztrofálják a 2022-es módosításokat, amelyek elsősorban a mezőny közelebb hozatalát és az előzések könnyítését célozták. Noha az új autóknak köszönhetően az előző nyolc évben rendre konstruktőri vb-címet szerző Mercedes pillanatnyilag csak harmadik erőnek számít, Toto Wolff mégis pozitívan értékelte a változásokat két futam elteltével:
„Úgy gondolom, igen, elérték azt, amit el akartak érni” – felelte arra a kérdésre a RacingNews365.com szakportál által idézett Wolff, hogy beváltak-e szerinte az új szabályok. „Látványos volt a versenyző, szép előzésekkel, és az erősorrend is felkavarodott! Nos, ez kevésbé mókás számunkra, de ez történt. A középmezőny rendkívül szoros, szóval szórakoztatási szempontból örülök a Formula-1 körüli felhajtásnak. Úgy vélem, elérték a céljaikat, és csak tapsolhatunk ahhoz, ahogy ez összejött.”
A Bahreini és Szaúd-arábiai Nagydíjak egyaránt elsősorban Charles Leclerc és Max Verstappen összecsapását hozták, és mindkét futamon volt némi trükközés a DRS-használattal a két pilóta között: már Szahírban is szándékosan intézte úgy a monacói, hogy a 4-es kanyar előtt ő nyithassa a hátsó szárnyát, de Dzsiddában különösen látványos volt ez az utolsó kanyart megelőzően.
Christian Horner, a Red Bull vezetője a DRS-érzékelési pont átgondolását javasolja, Wolffnak ellenben bejött, amit látott: „Személy szerint nekem tetszett. Úgy gondolom, az új autók hozzák azt, amit az F1 várt tőlük. Nagyszerű előzések vannak, a DRS is erőteljes, de nagyszerű show-t tud produkálni. Szerintem szórakoztatni volt nézni!”