Néhány istálló látványosan visszaesett a tavalyi évhez képest, leginkább a McLaren és a gyári Mercedes szenved eddig az idei, áttervezett versenyautókkal. Ugyanakkor a Ferrari mellett partnercsapatai is óriásit ugrottak előre az erősorrendben, a Haas és az Alfa Romeo is kitűnő autóval jelentkezett az év elején.
Ennek egyik legnagyobb nyertese Valtteri Bottas, aki az idei két időmérő edzésen először George Russellt, majd legutóbb Lewis Hamiltont győzte le az Alfával, amire azért, valljuk be, igen kevés esélyt adtunk volna 2021-ben. Az Alfa Romeo megbízhatóságával még akadnak gondok, a tempója azonban kiváló. Ha Bottas nem esett volna ki Szaúd-Arábiában, könnyedén a futamon is Hamilton előtt végzett volna.
„Lenyűgöz minket, milyen tempót képes diktálni Valtteri Bottas, az egész csapatra mély benyomást tesz az eddigi teljesítménye. Ráadásul nem kizárólag a sebességét dicsérhetjük. Az egész hozzáállása óriási pozitívumot hozott az istállóhoz és ez magával húzza felfelé a csapatot is” – mondta el Xevi Pujolar, az Alfa Romeo vezető mérnöke a Speedweek.com hasábjain.
Bottas is élvezi a jelenlegi helyzetet. „Bahrein után Dzsiddában is jó versenyt futottam, de aztán a motormeghibásodás sajnos megakadályozott egy remek eredmény elérésében. Megmutattuk, hogy képesek voltunk utolérni (időnként megelőzni is) a Mercedest, arra kell törekednünk és ez is a legfőbb célunk, hogy a Red Bull és a Ferrari mögött mi legyünk a harmadik erő” – utalt arra Bottas, hogy jelenleg az Alfa Romeo minimum hozni tudja a Mercedes és Lewis Hamilton tempóját, legutóbb például gyorsabbnak is bizonyult a finn.
Vajon az Alfa Romeo tartósan képes a Mercedesek előtt maradni, vagy a bajnoki címvédő istálló megrázza magát és újra csatlakozik a közvetlen élmezőnyhöz?