Koránt sincs abban a pozícióban a Mercedes, amit megszokhattunk tőlük az elmúlt nyolc évben, ám az eddigi 2022-es szereplésük átlagát is alulmúlja, hogy Lewis Hamilton már az időmérő edzés első szakaszában búcsúzni kényszerült a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. A csapat és a hétszeres világbajnok már akkor elmondta, hogy rossz beállításokat választottak, most erről beszélt részletesebben a konstruktőri világbajnoki címvédő alakulat vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin, aki szerint nem volt rossz az irány, csak átléptek egy határt:
„Alapvetően még nem értjük úgy az autót, ahogy egy szezon végén, hiszen még csak két versenyünk volt vele” – magyarázta a szakember a Mercedes friss videójában. „Mindig kísérletezünk a beállításokkal Lewisszal, hogy találjunk egy olyan irányt, amellyel jobb teljesítményt hozhatunk ki belőle, és találtunk is egy ilyet péntekről szombatra, amit ki tudott próbálni a harmadik szabadedzésen. Egy kicsit még tovább mentünk ezzel az időmérőre, de sajnos kissé túl messzire mentünk, ezért az első pillanattól kezdve tapadáshiánnyal küzdött.”
Shovlin szerint pedig mindez azt vonzotta magával, hogy Hamilton nem érezte magabiztosan magát a W13-as volánjánál: „Dzsidda egy utcai pálya, rengeteg önbizalomra van szükséged rajta, hiszen rendkívül gyors, a falak nagyon közel vannak, márpedig ha nincs hátsó tapadás, a pilótának egyszerűen nincs meg ez az önbizalma. Sajnos kicsit túllőttünk a célon, de hasznos és tanulságos tapasztalat volt” – fogalmazott a mérnök, hozzátéve, hogy amíg nem oldják meg a gondjaikat és nem lesz gyorsabb az autójuk, bármelyik edzésen fennállhat a veszélye egy hasonlóan korai kiesésnek.
Shovlin ugyanakkor abban is talált némi pozitívumot, hogy pillanatnyilag messze vannak a Ferraritól és a Red Bulltól, viszont az üldözőktől is: így szabadabban kísérletezhetnek (talán részben ennek is itták meg a levét Hamilton Q1-es búcsújával).
„Nincsenek illúzóink a teljesítménybeli különbségeket illetően, és Dzsiddában nagyobbak is voltak, mint Bahreinben. Elég sok mindent kell még találnunk, ha versenyre akarunk kelni a Ferrarikkal és a Red Bullokkal. Ugyanakkor úgy tűnik, nekünk pedig van némi előnyünk a középmezőnyhöz képest. Jó munkát kell végeznünk ahhoz, hogy előttük legyünk, de van egy kis előnyünk, ez pedig levegőhöz juttat minket és lehetőségünk van emiatt kísérletezni a nagydíjhétvégéken, kipróbálni megoldásokat, hogy javítsunk az autó teljesítményén” – mutatott rá a Mercedes szakembere.
„Ezeket a problémákat együttesen kell megoldanunk a brackley-i és brixworthi gyárakban. Mindenki keményen dolgozik, hogy előálljunk megoldásokkal a gondokra, s ezt szakaszosan fogjuk megtenni a következő néhány versenyen. A pályán megteszünk mindent, hogy mentsük a kárt és a lehető legtöbb pontot gyűjtsük. Úgyhogy ez két részből áll: egyfelől maximalizáljuk a teljesítményünket az adott hétvégén, ami viszont ennél is jelentősebb, hogy igyekszünk visszajutni abba a helyzetbe, ahol pole-pozíciókért és győzelmekért harcolhatunk.”