DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Túllőtt a célon a Mercedes, ezért esett ki a Q1-ben Hamilton

Jó volt az irány a beállításokkal, de túl messzire mentek – magyarázta a brit borzalmas dzsiddai időmérőjét Andrew Shovlin. A szakember szerint a jelenlegi helyzetük lehetőséget ad a kísérletezésre.

Koránt sincs abban a pozícióban a Mercedes, amit megszokhattunk tőlük az elmúlt nyolc évben, ám az eddigi 2022-es szereplésük átlagát is alulmúlja, hogy Lewis Hamilton már az időmérő edzés első szakaszában búcsúzni kényszerült a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. A csapat és a hétszeres világbajnok már akkor elmondta, hogy rossz beállításokat választottak, most erről beszélt részletesebben a konstruktőri világbajnoki címvédő alakulat vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin, aki szerint nem volt rossz az irány, csak átléptek egy határt:

„Alapvetően még nem értjük úgy az autót, ahogy egy szezon végén, hiszen még csak két versenyünk volt vele” – magyarázta a szakember a Mercedes friss videójában. „Mindig kísérletezünk a beállításokkal Lewisszal, hogy találjunk egy olyan irányt, amellyel jobb teljesítményt hozhatunk ki belőle, és találtunk is egy ilyet péntekről szombatra, amit ki tudott próbálni a harmadik szabadedzésen. Egy kicsit még tovább mentünk ezzel az időmérőre, de sajnos kissé túl messzire mentünk, ezért az első pillanattól kezdve tapadáshiánnyal küzdött.”

hamilton-mercedes-dzsidda-day2



Shovlin szerint pedig mindez azt vonzotta magával, hogy Hamilton nem érezte magabiztosan magát a W13-as volánjánál: „Dzsidda egy utcai pálya, rengeteg önbizalomra van szükséged rajta, hiszen rendkívül gyors, a falak nagyon közel vannak, márpedig ha nincs hátsó tapadás, a pilótának egyszerűen nincs meg ez az önbizalma. Sajnos kicsit túllőttünk a célon, de hasznos és tanulságos tapasztalat volt” – fogalmazott a mérnök, hozzátéve, hogy amíg nem oldják meg a gondjaikat és nem lesz gyorsabb az autójuk, bármelyik edzésen fennállhat a veszélye egy hasonlóan korai kiesésnek.

Shovlin ugyanakkor abban is talált némi pozitívumot, hogy pillanatnyilag messze vannak a Ferraritól és a Red Bulltól, viszont az üldözőktől is: így szabadabban kísérletezhetnek (talán részben ennek is itták meg a levét Hamilton Q1-es búcsújával).

„Nincsenek illúzóink a teljesítménybeli különbségeket illetően, és Dzsiddában nagyobbak is voltak, mint Bahreinben. Elég sok mindent kell még találnunk, ha versenyre akarunk kelni a Ferrarikkal és a Red Bullokkal. Ugyanakkor úgy tűnik, nekünk pedig van némi előnyünk a középmezőnyhöz képest. Jó munkát kell végeznünk ahhoz, hogy előttük legyünk, de van egy kis előnyünk, ez pedig levegőhöz juttat minket és lehetőségünk van emiatt kísérletezni a nagydíjhétvégéken, kipróbálni megoldásokat, hogy javítsunk az autó teljesítményén” – mutatott rá a Mercedes szakembere.

„Ezeket a problémákat együttesen kell megoldanunk a brackley-i és brixworthi gyárakban. Mindenki keményen dolgozik, hogy előálljunk megoldásokkal a gondokra, s ezt szakaszosan fogjuk megtenni a következő néhány versenyen. A pályán megteszünk mindent, hogy mentsük a kárt és a lehető legtöbb pontot gyűjtsük. Úgyhogy ez két részből áll: egyfelől maximalizáljuk a teljesítményünket az adott hétvégén, ami viszont ennél is jelentősebb, hogy igyekszünk visszajutni abba a helyzetbe, ahol pole-pozíciókért és győzelmekért harcolhatunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: