DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Visszatérő technikai gond jelentkezett az Alfánál

Mindkét Alfa pontszerző helyen zárta az idény első futamát, de komoly hajrát kellett bemutatniuk ezért, miután az autó rendszeresen előforduló technikai hibája elrontotta a rajtjukat.

Bahreinben már az időmérőn is dobbantott Bottas, de a futam nem indult jól számára: már rögtön a rajtnál rengeteg pozíciót veszített a kerekek kipörgése miatt. Ezt a C42-es egy visszatérő gondja okozta – amely a rajtoknál tapasztalható –, méghozzá egyfajta vibráció lépett fel a kuplungnál. 

„Egyszerűen kipörögtek a kerekek, és megégettem a hátsó gumikat. Még akkor is pörögtek, amikor harmadik fokozatba kapcsoltam” – ecsetelte a finn a rajtjának pillanatait, s hozzátette: „Ami még hátra volt az első körből, azalatt könnyű célponttá váltam, ide-oda csúszkáltam. Az esetek majd ötven százalékában felüti a fejét a vibrációs probléma a kuplung esetében, ilyenkor elég könnyen megszűnik a tapadás, ezt mindenképpen orvosolnunk kell.”

alfa_1



Bottas a futam elindításakor az első kanyarig elérve négy hellyel került hátrébb, és a mozgalmasra sikeredett első körbeérésig egészen a tizennegyedik helyre csúszott vissza. Újonc csapattársát, Guanyu Zhout hasonló probléma miatt szintén négyen lehagyták a rajt után, majd az első kanyarba való beérkezéskor leesett az autó fordulatszáma, és aktiválódott a kipörgésgátló, ez pedig újabb pozíciókba került számára. Végül a kalandosra sikeredett futamon mindketten fezárkóztak a pontszerző helyekre a hatodik és tizedik pozícióba, így Zhou rögtön top tízes eredménnyel kezdte F1-es karrierjét.

Xevi Pujolar, a csapat pályamérnöki vezetője csak remélni tudja, hogy a mostani Szaúd-arábiai Nagydíj előtt ki tudják küszöbölni a fellépő negatív jelenséget. „Az új autó még mindig nem tökéletes a rajtoknál” – mondta a mérnök. „Már értünk el előrelépést ezen a területen, de még mindig van mit javítanunk. Mindkét autó nagyon rosszul viselkedett az indulás pillanatában, majd megpróbáltunk rálelni a tapadásra, és kimaradni az incidensekből az első körben.”

Az Alfa Romeo alakulata tehát mindent megtesz, hogy mérsékelje a problémát a hétvégi dzsiddai verseny előtt, de egyébként szerintük mások is küszködnek ilyen jellegű bajjal. A versenytempó és a jó gumikezelés tekintetében főleg Bottas kezei között viszont jól muzsikált a megépített konstrukció, s ha a szóban forgó rendellenességet kiküszöbölik, akkor a jövőben könnyebb út vezethet a pontszerzésig. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: