DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Így taktikázott Verstappen ellen Leclerc

Az F1-es Bahreini Nagydíj középső szakaszában parádés csatát vívott egymással a Ferrari és a Red Bull pilótája: a győztes monacói elmondta, hogyan tartotta meg háromszor is a vezetést.

A Ferrari kettős diadalával ért véget a szezonnyitó Bahreini Nagydíj, de a futam jelentős részében Max Verstappen haladt a második helyen a Red Bull-lal, mielőtt a verseny hajrájában műszaki gondok miatt kiesett. Az első bokszkiállások után a holland a vezetést is csatázott Charles Leclerc-rel: háromszor is előzött a célegyenes végén, a monacói azonban rendre vissza tudott támadni.

A nagydíjat is megnyerő ferraris a futam utáni sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is részt vett – beszélt erről a harcról és arról, hogy milyen volt egymást követni az új 2022-es autókkal:

leclerc-verstappen-bahrein-dppi



„Csak egy kanyarig voltam mögötte, aztán a 4-es kanyarnál visszaelőztem Maxot. Trükkös, de jó csata volt. A határon voltunk, kemény harcot vívtunk, de mindig adtunk egymásnak helyet. Kiszámíthatóbban tudtam őt követni a 2-es kanyarban, mint amire számítottam vagy mint amilyen tavaly volt a helyzet, ami jó, de végig szoros volt a csata.”

„Mindig igyekeztem korán fékezni az 1-es kanyar előtt, hogy én nyithassam a DRS-et a 4-es kanyar felé, és ez zsinórban háromszor működött, így meg tudtam tartani a vezetést” – magyarázta taktikáját Leclerc. „Trükkös volt, mert küszködtem az energiával, azt is menedzselnem kellett, de a harmadik előzési kísérlet után jobb tartományba kerültem vele és jobban tudtam nyomni.”

A nullázó Verstappen így értékelte később a Leclerc elleni párharcot: „Rendben volt. Összességében nem volt túl jó az egyensúly ahhoz, hogy támadjak, de így is volt nagyjából két kísérletem a DRS-sel. Jó móka volt, remek csatát vívtunk Charles-lal. Charles egy jó versenyző” – idézi a világbajnok hollandot a Motorsport.com szakoldal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: