Komoly beszédtéma csütörtök reggel óta a teljesen átalakított Mercedes W13-as rakétája, amely meghökkentően új designnal lepte meg a riválisokat. Ahogy arról már sok szó esett, az autó oldala félig-meddig eltűnt, a hagyományos oldaldobozok a W13-ason nincsenek jelen.
Egyelőre vita tárgya, hogy a Red Bull csapatfőnöke nyilatkozott-e olyat, miszerint ez így szabálytalan, a Ferrari istálló első embere azonban kimondta, hogy szerinte a szabályok értelmében nincs rendben az új Mercedes. Ám nem az oldaldobozok hiányát és az oldalsó rész kialakítását sérelmezi, hanem a tükröket.
„Többen is meghökkentünk a Mercedes által tervezett visszapillantó tükrökön. Számomra meglepő a kialakításuk, egyáltalán nem számítottunk ilyesmire. Korábban arról állapodtunk meg, hogy a visszapillantók nem segíthetik a versenyautókat aerodinamikailag, csak a hátulról érkezőket kellene láttatniuk” – idézi Mattia Binottót a PlanetF1.com.
„A szabályok szellemében járt el a többi istálló, akkor ez megint egy téma, amiről beszélnünk kell. Korábban is mindig úgy egyeztünk meg, hogy a tükrök kialakítása semmilyen aerodinamikai segítséget nem jelenthet a versenyautó számára, kizárólag a visszapillantást szolgálja.”
„Úgy gondolom, hogy a Mercedes által tervezett új autó teljesen szembemegy ezzel, egyértelmű aerodinamikai segítséget nyújt a tükrök kialakítása, ez pedig olyasvalami, amit le kell állítanunk, ez nem is kétséges. Különben azt kockáztatjuk, hogy a jövőben mindegyik gárda olyan tükröket kezd majd tervezni, ami inkább az űrhajókra hasonlít. Nem ezért vagyunk az F1-ben” – tette hozzá Binotto.
Ami az oldaldobozok hiányát illeti, azt Binotto csak a Mercedes kiváló ötletének nevezte, nem érzi úgy, hogy a szabályokba ütközne. A tükrök kialakításával azonban egyáltalán nincs kibékülve. Ha megnézzük Hamilton új autójának kinézetét, nehéz lenne azt állítani, hogy a tükröket tartó elem aerodinamikailag nem segít. Márpedig 2018-ban a Ferrari egy ehhez hasonló ötlettel próbálkozott, akkor azt az FIA elkaszálta. Most mire számítsunk?