DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Öt-hat futam kell a pattogás végleges megoldására

A McLaren számára nem okozott jelentősebb problémát a delfinezés, de a csapat is igyekszik megszüntetni a jelenséget a beállításon és fejlesztéseken keresztül. James Key szerint a szezon negyedét követően már nem fognak beszélni a pattogásról.

A célegyenesben fellépő pattogó mozgást gyakorlatilag a mezőny minden csapata tapasztalta kisebb-nagyobb mértékben a barcelonai teszten. Felmerült még a biztonságra vonatkozó aggály is – a kevésbé sima felületű pályákra vonatkozóan, amilyen Baku –, az egyik csapatnál, a McLarennél viszont csak kisebb problémaként jellemezték.

„Tapasztaltuk kisebb mértékben. A legtöbb autón láthattuk, mivel a szívóhatással működő versenygépek extrémen érzékenyek a hasmagasságra, egy bukkanó is oszcillációt indíthat be” – magyarázta a Crash.net-nek a McLaren műszaki igazgatója, James Key. „Ha nagyon alacsonyan van, jelentkezik ez az instabil állapot, mikor azonban az autó felemelkedik, újra megnő a leszorítóerő.”



„Ez is egy tényező az autók működésében, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne orvosolható. Vannak beállításbeli elemek, melyekkel javítani lehet rajta. Pár tesztelt alkatrész fokozta, melyeket mikor eltávolítottunk, csökkent, azaz aerodinamikai téren is javítani lehet rajta. Egyelőre nem nagyon volt téma számunkra, ami nem azt jelenti, hogy nem fogunk fejleszteni ezen a területen. Kissé szenvedtünk vele, de nem ad okot jelentősebb aggodalomra és nem vonja el versenyzőink figyelmét jelenleg” – fogalmazott a szakember.

A barcelonai tesztet követően olvasni lehetett arról, hogy maga a McLaren, valamint a Ferrari már meg is oldotta a pattogás problémáját. Csakhogy egy dolog megszüntetni a jelenséget, és más dolog úgy kiküszöbölni, hogy közben a csapat minimálisan veszítsen köridőt. Ez utóbbi természetesen nehezebb, de Key szerint a szezon első negyedében minden csapat végleges megoldást fog találni rá.

„Biztos vagyok benne, hogy mindenki le fogja küzdeni. Azért beszélnek róla, mert nagyon látványos, de végső soron lesz megoldás a beállítást és az aerodinamikai fejlesztést felhasználva, és felfedezzük, hogyan kell kézben tartani. Nem hiszem, hogy különösebb téma lesz az első öt-hat futam után” – fejtegette Key.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: