Az egyenesben való bukdácsoló mozgás a mezőny minden csapatának autójánál jelentkezett kisebb-nagyobb mértékben is, különösen a Ferrarinál – a Charles Leclerc autójáról készült felvétel volt tulajdonképpen az, amely ismertté tette az aerodinamikai jelenséget. Mattia Binotto akkor még azt mondta, előnyben lehet az a csapat, amely a leghamarabb megoldást talál a delfinezésre. Tesztet összegző nyilatkozata szerint a Ferrari mérnökeiknek már sikerült is megszüntetniük.
„Ami a pattogást illeti, ez probléma volt, de már nem az” – nyilatkozta pénteken Barcelonában Binotto. „Valahogyan kézben tartjuk a jelenséget. Ha csütörtök délutánt hasonlítjuk a pénteki nap kezdetéhez, akkor sokkal kevésbé bukdácsoltunk.”
Egy másik istálló, a Williams versenyzője, Alex Albon azt fejtegette, a pattogás egyes pályákon, mint Baku problémát okozhat – ha azonban a jelenség valóban olyan könnyen leküzdhető, mint Binotto állítja, a thaiföldi aggodalma felesleges volt.
A csapatvezető elégedett lehet, hiszen a Ferrari 439 körrel zárta a tesztet, ami számottevően több volt a riválisok futásteljesítményénél – következő a Mercedes 46-tal, a McLaren 72-vel levesebb kört tett meg.
„Elégedettek vagyunk, először is azért, mert számos kört megtettünk. Sokat tanultunk az autóról, adatokat gyűjtöttünk. De a köridőből fakadó teljesítményt vizsgálgatni még túl korán van. Nem futottunk mindannyian azonos körülmények közt, és arra számítok, hogy más autók nagyon gyorsan lesznek. Nekünk fontos volt a konzisztens futás, hogy tényleg a tőlünk telhető legtöbb adatot gyűjtsük be. Bőven vannak még gondok, melyekkel foglalkozni kell, potenciál, melyet ki kell aknáznunk” – összegezte a barcelonai tesztet Binotto. Azt a csapat versenyzője, Charles Leclerc is elismerte: a Ferrari jobban áll, mint 2021-ben a felkészülési időszak ugyanezen pontján.