DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
F1

A 2019-es tesztekre emlékeztet Leclerc

Abban az évben a csapat a Mercedes szintjét hozta, a vb-címért mégsem rúgott labdába. „Elképzelésünk sincs, hol állunk” – mondta Leclerc, aki pozitív fejleményről is beszámolt az elöl haladó autó követése kapcsán.

A Ferrari kiválóan szerepelt a 2022-es szezon első tesztjén Barcelonában, különösen az első kettő napon: Charles Leclerc második időt futott szerdán, csütörtökön pedig a leggyorsabb tudott lenni.

„Természetesen mindig jó az első helyen látni magunkat, de ez nem jelent semmit, és ezzel mindenki tisztában van a csapatnál. Nem igazán fókuszálunk a teljesítményre, csak magunkra összpontosítunk” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Leclerc, miután péntek délután kiszállt az autóból.

Az F1-75 meggyőzőnek tűnt a gyakorláson, de ebből felesleges kiindulni. Leclerc első ferraris felkészülési időszakára emlékeztetett: 2019-ben a Scuderia volt a tesztelés leggyorsabbja, szoros versenyben a Mercedesszel, a szezon azonban már más erőviszonyokat mutatott.



„Ez még csak egy teszt, ráadásul nagyon az első napokban járunk. Teljesítmény tekintetében elképzelésünk sincs, hol állunk. Lehetetlen megmondani, és ezt nagyon jól láttuk 2019-ben is. De igen, pozitív teszt volt számunkra, nem voltak nagy problémáink, ami mindig jó egy teljesen új autó esetében. Most folytatnunk kell a munkát, tovább feszegetnünk az autó határait, főleg Bahreinben, a szezon előtti utolsó teszten. Mindenesetre pozitív három nap volt” – summázta Leclerc, aki az egy évvel ezelőtt teszttel is összevetette a mostanit.

„Szerintem tavaly is viszonylag sima tesztidőszakunk volt, de teljesítmény tekintetében akkor sem tudtuk, hol állunk, és nem tudjuk most sem. De talán több mindent kipróbáltunk idén, mint tavaly ilyenkor. Egy kicsit jobb a helyzet, de ez semmit nem jelent teljesítmény tekintetében” – hangsúlyozta sokadszor, hogy a teszten nem a köridő számít.

Barcelona volt a 2022-es autók első bevetése, melyeket azzal az aerodinamikai filozófiával terveztek meg, hogy könnyebbé tegyék az előrébb haladó autó követését. Leclerc ezzel kapcsolatos tapasztalatairól is beszélt:

„Ez nagyon érdekes, mert három és egy másodperc távolság között kicsit szorosabban lehet követni az előttünk haladót. Egy másodperc és öt tized közt az érzés hasonló, mint tavaly. Öt tized és nagyon közeli távolság esetében sokkal jobb a helyzet, mint tavaly. Kicsit több időt kell még eltöltenem másik autó mögött, de a helyzet jónak tűnik” – beszélt javulásról ezen a téren, ami az idei versenyek izgalmai szempontjából jó hír.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: