Ugyanolyan menetrend szerint zajlott a csütörtöki tesztnap Barcelonában, ahogy a szerdai: 9-13 óra között a délelőtti etapot teljesítette a mezőny, majd az egyórás ebédszünet után, 14-18 között következett a délutáni műszak. Eleinte Esteban Ocon, Lance Stroll és Carlos Sainz is vezetett, majd a spanyol folyamatosan javította a legjobb köridőt és szerdához hasonlóan ismét az derült ki, hogy a Ferrari nagyon stabil - pontosan is lehetett vezetni nagyobb megingás nélkül, valamint az időeredmények is jónak bizonyultak.
A szerdai nagy rivális, a McLaren aztán éppen az ebédszünet előtt tört borsot a maranellóiak orra alá, amikor Daniel Ricciardo állt az élre alig öt perccel a pihenőt megelőzően. Az ausztrál nagyon sokáig őrizte is ezt a pozícióját, csak egyetlen órával a nap vége előtt reagált erre a Ferrari, amikor a délutánra beülő Charles Leclerc fél másodperccel jobbat ment a McLarennél. A monacói az utolsó órában tovább javított és végül úgy is megőrizte az első helyét, hogy ő maradt a C3-as guminál, míg a második helyre fellépő Pierre Gasly (AlphaTauri), valamint a harmadikként záró Ricciardo is felrakta a C4-est.
Ugyan a szerdai napon csak az Alfa Romeónál jelentkezett érdemi technikai probléma, csütörtökön két autó is megállt a pályán: előbb Sergio Perez Red Bullja, majd Nyikita Mazepin Haasa is megadta magát a gyakorlás során - utóbbinál elvileg az üzemanyagpumpa romlott el.
A Ferrari és a McLaren tehát ezúttal is elégedett lehet, az autóik gyorsnak és megbízhatónak tűnnek, de a Mercedesnek sincs oka nagy panaszra - száz kör fölé jutott a Russell-Hamilton páros, az ifjonc pedig a köridő tekintetében sem ment rosszat. A szerdai nem túl gyors, de megbízható nap után a Red Bull viszont nem járhat örömtáncot, a tempó ezúttal sem volt meg (amit a helyszíni információk szerint továbbra is a jobban megtankolt autó okoz), de a technikai hiba miatt most a körszám sem jutott túl messzire. Ha pedig Mercedes: csak az érdekesség kedvéért említsük meg, hogy az eredménylista utolsó helyét az egyedüliként C2-es gumit használó (illetve a legjobb körét azon futó) és csak délelőtt dolgozó Hamilton foglalta el.
A nap érdekessége egyébként a "delfinezés" volt, furcsa mozgást produkáltak az autók már egyenesben. Mattia Binotto szerint ők és a többiek is alábecsülték ezt a jelenséget, az autók valósággal pattognak az úton a szívóhatás miatt - erre alighanem ki kell valamit találni, mert ez finoman szólva sem ideális.
A csütörtöki tesztnap végeredménye:
1. Leclerc, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 kör
2. Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146
3. Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126
4. Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65
5. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
6. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 73
7. Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78
8. Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41
9. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
10. Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71
11. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61
12. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
13. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
14. Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124
15. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
16. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40