DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 26. vasárnap
F1

Leclerc az élen, Hamilton a sor végén

A Ferrari zárta az első helyen a csütörtöki tesztnapot, nyomában az AlphaTaurival és a McLarennel - Sergio Perez alatt megállt a Red Bull, Lewis Hamilton pedig az utolsó helyre szorult.

Ugyanolyan menetrend szerint zajlott a csütörtöki tesztnap Barcelonában, ahogy a szerdai: 9-13 óra között a délelőtti etapot teljesítette a mezőny, majd az egyórás ebédszünet után, 14-18 között következett a délutáni műszak. Eleinte Esteban Ocon, Lance Stroll és Carlos Sainz is vezetett, majd a spanyol folyamatosan javította a legjobb köridőt és szerdához hasonlóan ismét az derült ki, hogy a Ferrari nagyon stabil - pontosan is lehetett vezetni nagyobb megingás nélkül, valamint az időeredmények is jónak bizonyultak.

A szerdai nagy rivális, a McLaren aztán éppen az ebédszünet előtt tört borsot a maranellóiak orra alá, amikor Daniel Ricciardo állt az élre alig öt perccel a pihenőt megelőzően. Az ausztrál nagyon sokáig őrizte is ezt a pozícióját, csak egyetlen órával a nap vége előtt reagált erre a Ferrari, amikor a délutánra beülő Charles Leclerc fél másodperccel jobbat ment a McLarennél. A monacói az utolsó órában tovább javított és végül úgy is megőrizte az első helyét, hogy ő maradt a C3-as guminál, míg a második helyre fellépő Pierre Gasly (AlphaTauri), valamint a harmadikként záró Ricciardo is felrakta a C4-est.

2200041-scuderia-ferrari-2022-barcelona-test-day-1-gallery_resize



Ugyan a szerdai napon csak az Alfa Romeónál jelentkezett érdemi technikai probléma, csütörtökön két autó is megállt a pályán: előbb Sergio Perez Red Bullja, majd Nyikita Mazepin Haasa is megadta magát a gyakorlás során - utóbbinál elvileg az üzemanyagpumpa romlott el.

A Ferrari és a McLaren tehát ezúttal is elégedett lehet, az autóik gyorsnak és megbízhatónak tűnnek, de a Mercedesnek sincs oka nagy panaszra - száz kör fölé jutott a Russell-Hamilton páros, az ifjonc pedig a köridő tekintetében sem ment rosszat. A szerdai nem túl gyors, de megbízható nap után a Red Bull viszont nem járhat örömtáncot, a tempó ezúttal sem volt meg (amit a helyszíni információk szerint továbbra is a jobban megtankolt autó okoz), de a technikai hiba miatt most a körszám sem jutott túl messzire. Ha pedig Mercedes: csak az érdekesség kedvéért említsük meg, hogy az eredménylista utolsó helyét az egyedüliként C2-es gumit használó (illetve a legjobb körét azon futó) és csak délelőtt dolgozó Hamilton foglalta el. 

A nap érdekessége egyébként a "delfinezés" volt, furcsa mozgást produkáltak az autók már egyenesben. Mattia Binotto szerint ők és a többiek is alábecsülték ezt a jelenséget, az autók valósággal pattognak az úton a szívóhatás miatt - erre alighanem ki kell valamit találni, mert ez finoman szólva sem ideális.

A csütörtöki tesztnap végeredménye:

1. Leclerc, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 kör

2. Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146

3. Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126

4. Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65

5. Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71

6. Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 73

7. Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78

8. Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41

9. Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47

10. Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71

11. Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61

12. Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55

13. Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66

14. Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124

15. Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21

16. Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: