DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Steiner: Nem hiszem, hogy mi vagyunk a leglassabbak

Bár rengeteg probléma hátráltatta az amerikaiakat a teszten, a csapatfőnök szerint így is van ok a bizakodásra: az erősorrendről nincs elképzelése, de hiszi, hogy elléptek a sereghajtó pozícióból.

2021-ben egyértelműen a leggyengébb autó volt a Haasé a Formula-1-ben, de ez nagyrészt annak is volt köszönhető, hogy az alakulat teljes egészében beáldozta a szezont annak érdekében, hogy a vadonatúj 2022-es autó fejlesztésére koncentráljon. Bár a helyszíni szakértők szerint valóban az amerikai istálló versenygépe volt a legelőrehaladottabb állapotban fejlesztés tekintetében a barcelonai teszten, ez nem jelentette azt, hogy a leggyorsabbak vagy a legmegbízhatóbbak között szerepelt volna.

Különösen utóbbi téren voltak látványos problémáik, ami miatt a Haas végül a legkevesebb megtett körrel zárta a háromnapos gyakorlást. Günther Steiner csapatfőnök szerint is tisztában van vele, hogy ez nagy hátrányt jelent, de a középső nap így is bizakodással töltötte el őt – minderről a Motorsport.com szakoldalnak beszélt:

mazepin-haas-teszt



„Nem teljesítettünk elegendő kört. Az első napon voltak kisebb problémáink, amelyek komoly következményekkel jártak vagy legalábbis közepesekkel, így nem tudtunk eleget menni. Ez részben a padlólemeznek volt köszönhető, de délelőtt az üzemanyagpumpával is gondjaink akadtak, belső szivárgásunk volt a tankban, így nem volt megfelelő a nyomás. Aztán az akkumulátor hűtőcsöve is szivárgott kicsit, elment a nyomás, így pedig nem mehettünk, különben kiégett volna az akkumulátor.”

„A második napunk viszont igazából elég jó volt, sokat tanultunk, és ez az, ami reménnyel tölt el. Ha van egy tiszta napunk, gyorsan fejlődhetünk, rengeteget tanultunk aznap. Péntek délelőtt kilenc kör után olajszivárgásunk volt, ezért kikaptuk a motort és megpróbáltuk megjavítani, de még nagyobb lett a szivárgás, így ennyi volt a napunk. A végső mérleg a tesztről, hogy a második napunk jó volt, a többi nem igazán.”

Steiner azt is hozzátette: a javítási munkálatok azért is tartottak sok ideig az orosz-ukrán háború hatásai által is sújtott istálló szerelőinek, mert számukra is ismeretlen volt még az új versenygép. Viszont a legtöbb csapatot kínzó „delfinezés” kapcsán a csapatvezető elmondta: ők már a tesztet megelőző filmforgatási napon észlelték a jelenséget, ezért úgy érzi, hogy emiatt némi előnyből indultak a többiekhez képest a probléma orvoslása terén.

Na de vajon hol állhat a Haas az erősorrendben? Steiner sem tudott erre konkrét választ adni, de úgy érzi, elmozdultak a sereghajtó pozícióból: „Szerintem senki sem tudja, hogy ki hol áll. Nyilván nem gondolom azt, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak, de azt sem gondolnám, hogy mi vagyunk a leglassabbak.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: