DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

A hírek szerint kiválóan sikerült a Ferrari motorfejlesztése

Sajtóértesülések szerint a Ferrari erőforrása immáron felért a Mercedes és a Honda egységeinek szintjére. Úgy tűnik, hogy a Renault változatlanul gyengélkedik, a vörösök viszont szárnyalhatnak.

A barcelonai tesztelés három napján igazán remek formával jelentkezett a Scuderia, amit a riválisok nem is felejtettek el megemlíteni. Charles Leclerc egyenletesen gyors és megbízható körözése miatt sokan (köztük Fernando Alonso is) úgy gondolják, jelenleg a Ferrarié a legjobb autó.

Ehhez kellett egy remek motor is, amit a jelek szerint sikerült kifejlesztenie a Scuderiának a 2020-as drámai visszaesés után. Az idei évtől kezdődően 2025-ig befagyasztották a motorfejlesztéseket, tehát ez a tél volt az utolsó esély a gyártók számára, hogy valami nagyot alkossanak.

A La Gazzetta dello Sport információi szerint a Mercedes és a Honda erőforrásai mellé teljesen felzárkózott teljesítményben és megbízhatóságban is a Ferrari 2022-ben. Az olasz lap úgy értesült, látványos haladást értek el a Ferrarinál a belsőégésű motor és a hibrid-alkatrészek tekintetében is, amely így már tökéletesen felveszi a versenyt a Mercedesszel és a Hondával.

Úgy tűnik, a Ferrari idén motorerőben is ott lehet, megvan az áttörés?


A lap azt is hozzáteszi, hogy egyelőre a Renault-motor továbbra is gyengének tűnik, ami az Alpine számára nagy hátrányt jelent majd a következő években. A tesztelésen egyszer már meg is állt az A522-es Fernando Alonso alatt motorhibával, ezzel értékes tesztelési időt is vesztettek a franciák.

A La Gazzetta dello Sport szerint a McLaren találta meg a legjobb megoldást arra, hogy az új szabályokból és szívóhatásból fakadó „delfinezés” a lehető leghatékonyabban korrigálja. Az Aston Martinnál azonban stabilitási problémák léptek fel Barcelonában, ami jelentősen befolyásolja a tempójukat.

Bár innentől új névvel szerepelnek a Formula-1-ben, a Honda erőforrásai a jelek szerint semmivel nem lesznek rosszabbak, mint eddig. Az AlphaTauri csapatfőnöke szerint ennek az az oka, hogy valójában most is a Hondától kapják majd a motort és változatlanul, még év közben is támogatást biztosítanak a japánok.

„Gyakorlatilag egy folyamatos légihíd működik Japán és a Red Bull gyára között, ebből pedig az AlphaTauri ugyanúgy profitál. A japánok részéről a legfontosabb szakemberek most is itt vannak és velünk dolgoznak, a gyártó most is komoly támogatást nyújt számunkra” – erősítette meg Franz Tost a Speedweek.com hasábjain.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: