A barcelonai tesztek során Lewis Hamilton és George Russell futották a leggyorsabb köröket, ám ők úgy előzik meg nagyjából négy tizeddel a jobbik Red Bull-pilótát, hogy Sergio Perez és Max Verstappen egy fokozattal keményebb abronccsal futotta legjobb idejét, tehát egyértelműen nem adott bele mindent. Ahogy a Ferrari- és McLaren-pilótákban is jócskán maradt még tartalék.
Ilyenkor nehéz megítélni, hogy milyen üzemanyagszinttel mentek a versenyzők és egyáltalán mennyire nyomták neki, amikor legjobb idejüket megfutották. Helmut Marko azonban ismét megpróbált jósolni. Tavaly nagyon bizakodó volt a téli teszteket követően és be is jött neki, mert a Red Bull valóban feljött a Mercedes szintjére. Idén is igaza lesz?
„Úgy gondoljuk, ott leszünk idén is a legjobbak között a közvetlen élmezőnyben. A Ferrari nagyon erősnek mutatta magát, ahogy a McLaren is igencsak odaérhet ebben az évben már” – ecsetelte véleményét Helmut Marko a Motorsport-Magazin.com hasábjain.
A Ferrari csapatfőnöke úgy érzi, a riválisok még rejtegetik valódi erejüket. „Az lepett meg a legjobban, hogy a külsőre egészen eltérő kialakítású versenyautók mennyire hasonló teljesítményt hoztak a pályán. Rengeteg különböző koncepció alapján megépített autóval találkozhattunk a tesztelésen, de a jelek szerint mindegyik hozta a pályán az elvárt teljesítményt” – mondta el Mattia Binotto a Sky Italiának.
„Kicsit túl korai lenne még megbecsülni, pontosan ki hol áll az erősorrendben. Néhány istálló ugyanis a többieknél láthatóan jobban rejtegeti valós erejét. A bahreini teszteknél már szerintem többet fogunk látni, az első versenyeken pedig végképp kiderül az igazság. A Ferrarit illetően elégedett vagyok, rengeteg adatot gyűjtöttünk, megbízhatóan és egyenletesen hoztuk a köridőket. Azt mondhatom, hogy az autó nagyjából úgy viselkedik, ahogy a tervezés során szerettük volna” – dicsérte az új vörös gépet Binotto.