A szerdai első tesztnapon hat órán keresztül Charles Leclerc állt az eredménylista első helyén 1:20,165-ös köridejével, melyet C3 keveréken futott, és volt olyan pillanat, amikor az F1-75 vezetését délután átvevő Carlos Sainz következett mögötte másodikként. A Ferrari számára tökéletes forgatókönyvbe Lando Norris rondított bele, mikor eggyel lágyabb gumikeveréken átvette az első helyet fél órával a vége előtt. A Ferrari második-harmadik helyezése így is jól mutat – de ahogy megszokhattuk, tesztelés során nem érdemes kiindulni a köridőkből.
„Ez volt az első alkalom, hogy igazán odaléphettünk az új autónak. Nagyon jó érzés volt visszaülni a kormány mögé” – kezdte csütörtöki nyilatkozatát Leclerc. „Elvégeztünk minden tesztet, melyet szerettünk volna, és simán végigértünk a teljes programom, ami jó hír egy új autó számára. Alig várom, hogy holnap újra pályán legyek.”
„A kezdeti érzés nem rossz, de nem szabad elbízni magunkat a mai időeredményeket látva, mivel ezek még az első napok, és mindenki rejtegeti valódi formáját. Lehetetlen tiszta képet kapni egyelőre, ezért fókuszáltnak kell maradnunk és változatlanul keményen dolgoznunk. Sok kört teljesítettünk, többet, mint bármelyik másik csapat, ez egy pozitívum, amelyre építhetünk” – beszélt arról a monacói, hogy a körszámlista jelenleg fontosabb, mint a köridőlista.
A csapattárs Sainz arra mutatott rá, hogy az eltérő filozófiájú 2021-es autókhoz viszonyított jelentős különbség ellenére valószínűleg hamar meg fogják szokni az idei modellt: „Továbbra is sok munka vár ránk, de már a mai napon elkezdtem érezni néhány különbséget a tavalyi évhez képest, habár ami a hozzászokást illeti, nem gondolom, hogy túl sokáig fog tartani” – fogalmazott a spanyol Barcelonában.
„Biztos, hogy az utolsó pár tizedet nehéz lesz megtalálni, de ez az érdekes része! De most Barcelonában nem ez a cél, mivel az első futam előtt lesz még egy teszt. Jól sikerült az első nap, és én is várom a holnapot” – beszélt arról a spanyol, hogy mérvadó körökre a második, bahreini teszten lehet majd számítani.