DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 22. szerda
F1

Norris volt a leggyorsabb az első tesztnapon

Az idei első háromnapos teszttel rajtolt el a Formula-1 új korszaka Barcelonában. A csapatok azonnal belevetették magukat a munkába, a legjobb időt végül Lando Norris futotta.

Délelőtt 9 órakor kezdődött meg a munka hivatalosan is a pályán a Formula-1 csapatai számára. Az idei esztendőben két helyszínen bonyolítanak le egy-egy háromnapos tesztet a Bahreini Nagydíj előtt, az elsőt Barcelonában, míg a másodikat a szezonnyitó helyszínén. A megváltozott aerodinamikai szabályok által egy új korszak indult meg az F1-ben, ennek megfelelően az autók kinézete is jelentősen megváltozott az utóbbi években tapasztaltakhoz képest.

A teszt első napján 9-től 13-ig tartott az első etap, majd az ebédszünetet követően 18 óráig zajlott a munka. Ez a menetrend a következő két napon is megmarad majd, pénteken viszont az előzetes várakozások szerint a nedves pályára való abroncsokat is tesztelik majd az alakulatok.

A szerdai nap többnyire még csak a tapogatózásról szólt, a csapatok pedig eléggé különböző programokat futottak, a többség két pilótával teljesítette a napot, de voltak olyan istállók is, melyek egy emberrel dolgoztak. A Red Bull Max Verstappent, a McLaren Lando Norrist, az Alpine Fernando Alonsót, az AlphaTauri pedig Yuki Tsunodát küldte ma pályára. A többiek mind a rendes pilótapárosukat szerepeltették, kivétel az Alfa Romeo, ahol Valtteri Bottas mellett Robert Kubica kapott lehetőséget.

 



Mivel a legtöbb gonddal ők küzdöttek, így a többieknél jóval kevesebb kört teljesítettek a szünetet megelőzően, mint az kiderült, az Alfa egy törött alkatrészt talált reggel az autóban, és sokáig tartott a jármű átvizsgálása. A Haasnál sem volt sokkal jobb a helyzet, náluk a padlólemez sérült meg, így náluk sem lett túl nagy a körszám.

Nem mindenkinek volt azonban oka a panaszra, a nap első felében a Ferrari volt az élen Charles Leclerc révén, hozzá pedig az időket tekintve Lando Norris és George Russell is elég közel tudott maradni, de a negyedik helyen álló Vettelre is érdemes volt odafigyelni. A nap másik meglepetését okozó Red Bull ekkor még vélhetőleg jobban megtankolt autóval hajtottak, de a körszámot tekintve így is a legjobbnak mondhatták magukat. Rajtuk kívül a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is elég megbízhatónak tűnt, az energiaitalosokra viszont nagy figyelem irányult, miután most mutatták meg élesben először az idei versenygépüket, melynek oldaldobozai kifejezetten egyedire sikerültek.


A délutáni műszak a vártnál jóval nyugodtabbra sikerült, kicsi volt a forgalom a pályán, az izgalmasabb események közé tartozott, ahogyan Carlos Sainz egy darabig közelről követte Verstappent, illetőleg ahogyan a spanyol felugrott a második helyre. Egy órával a leintés előtt tehát úgy tűnt Ferrari 1-2 lehet a vége, ám Norris elrontotta a maranellóiak örömét. A brit pilóta fél órával a vége előtt futotta meg az 1:19.951-es időt a C4-es keveréken, amit kevéssel a zárás előtt 1:19.568-ra javított.

A McLaren versenyzőjét a két Ferrari követte a listán, mögöttük pedig Russell, Hamilton, Vettel, Tsunoda, Alonso, Verstappen és Bottas zárta az első tízet. Folytatás a második nappal csütörtök 9:00-tól.

Eredmények:

  Versenyző Csapat Idő  Keverék Kör
1. Lando Norris McLaren-Mercedes 1:19.568 C4 103
2. Charles Leclerc Ferrari 1:20.165 C3 80
3. Carlos Sainz Ferrari  1:20.416 C3 73
4. George Russell Mercedes 1:20.784 C3 77
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:20.929 C3 50
6. Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1:21.276 C3 52
7. Yuki Tsunoda AlphaTauri 1:21.638 C3 121
8. Fernando Alonso Alpine-Renault 1:21.746 C2 127
9. Max Verstappen Red Bull Racing 1:22.246 C2 147
10. Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari 1:22.572 C3 23
11. Alexander Albon Williams-Mercedes 1:22.760 C3 63
12. Mick Schumacher Haas-Ferrari 1:22.962 C3 23
13. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1:23.327 C2 67
14. Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1:23.379 C3 66
15. Nyikita Mazepin Haas-Ferrari 1:24.505 C2 20
16. Robert Kubica Alfa Romeo-Ferrari 1:25.909 C3 9

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: