Különösen a brit médiából zúdul látványos össztűz Michael Masira, amiért az utolsó körben a lekörözöttek elengedése után újraindította zöld jelzéssel a világbajnoki címről döntő zárófutamot Abu Dhabiban. Ennek köszönhetően Max Verstappen a jóval frissebb abroncsaival könnyedén megelőzte Lewis Hamiltont, majd elillant és bebiztosította világbajnoki elsőségét, ami néhány perccel korábban még úgy tűnt, simán a brit versenyzőé lesz.
A Mercedes már a biztonsági autós időszak során élesen vitatkozott Masivel, majd utána is folyamatosan a versenyigazgató (szerintük hibás) döntésére kenték a vereséget. Az FIA díjátadóját bojkottálták, bár a fellebbezést visszavonták Toto Wolffék. Azóta is számos forrásból értesülhettünk a kritikákról, leginkább a brit média képviselői támadták a versenyigazgatót, akit a hírek szerint a Mercedes mindenáron el akar távolítani jelenlegi pozíciójából.
Egyáltalán nem osztja ezt a véleményt az 1978-as világbajnok, szerinte a legtökéletesebben döntött Michael Masi, minden más forgatókönyv rosszabb lett volna. „Pontosan ugyanezt tettem volna, amit ő, nem volt olyan bonyolult helyzet. Igen, rengeteg szó esett arról, hogy piros zászlóval meg kellett volna szakítani a futamot. De tudja valaki, hogy miért is? A baleset hat körrel a befejezés előtt történt. Normális körülmények között két kör letelte alatt könnyedén el kellett volna takarítani a roncsot és teljesen megtisztítani a pályát, aztán máris elengedhették volna a lekörözötteket, hogy vegyék vissza a körüket” – ecsetelte véleményét Mario Andretti a PlanetF1.com szakportálnak adott interjújában.
„Sajnos azonban a Formula-1-ben sok múlik a helyben dolgozó, biztonságért felelős pályamunkásokon, ők pedig sajnos elég lassúak voltak a takarítás során abban a szituációban. Olyan helyzet állt elő, ahol valóban úgy gondolom, Michael Masi a lehető legjobb döntést hozta azzal, hogy elengedte az élen csatázók között elhelyezkedő versenyautókat és mindent megtett, hogy a verseny zöld jelzés alatt fejeződhessen be. Meglátásom szerint egy ilyen kiváló szezonban igazi tragédia lett volna, ha Safety Car hatálya alatt fejeződik be a futam. Versenyt akartak és fair módon született a döntés.”
„Max Verstappen megszerezte, amit megérdemelt. Azon a helyen, ahol Max előzött az utolsó körben, Lewis látványosan nyitva hagyta az ajtót. Nyugodtan levédhette volna az ívet, de alábecsülte a helyzetet, Max jóval közelebb volt hozzá. A körülményeket figyelembe véve a legjobb döntés született, Lewis Hamilton nem panaszkodhat. A versenyigazgatónak joga volt ilyen döntést hozni. Charlie Whiting alatt el sem jutottunk volna idáig, ő meghozta volna a döntést és egyik csapat sem vitatkozott volna vele hosszasan” – tette hozzá Andretti.