A Formula-1-es csapatok közül elsőként a Haas tett közzé képeket az új szabályrendszer szerint tervezett 2022-es autójáról, amelynek festése gyakorlatilag megegyezik a tavalyi gépével. Minden bemutató során kérdés, hogy mennyire a tényleges versenyautót látjuk: a VF-22-esről közzétett fotókon vannak látható eltérések az F1 által korábban vázolt koncepcióhoz képest, de amint az sejthető volt, a néhány hét múlva esedékes barcelonai teszten már némileg másképp fog kinézni az autó – erről Günther Steiner csapatvezető beszélt a Formula.hu jelenlétében zajlott online sajtótájékoztatón:
„Két héten belül meglátjátok, mennyire lesz más a kinézete Barcelonában. Nyilván valamelyest eltérő lesz. Nem mondjuk azt, hogy ugyanilyen lesz. Ez a fejlesztés egy szakaszát mutatja, és nem akarjuk ezt pontosítani, de ebbe az irányba haladunk. Viszont pillanatnyilag a teszt és az első futam között nem tervezünk sok változtatást” – tette hozzá Steiner, miközben a McLaren kapcsán például épp ellenkező hírek érkeztek nemrég.
A technikai igazgató Simone Resta is megerősítette, hogy lesz egy-két változás az autón a tesztig. A szakember arról is beszélt, hogy a Haas számára plusz kihívást jelentett, hogy szervezetileg is átalakultak – cserébe viszont kedvezett a munka szempontjából, hogy a tavalyi fejlesztéseket teljes egészében feladták az idei évért:
„Műszaki szempontból ez volt az egyik legnagyobb változás a Formula-1-ben, amire csak emlékszem. A Haas számára jelentett kihívás is az volt, Güntherrel együtt újraépítettük a technikai struktúránkat, ha nem is a nulláról, de nagy változtatásokkal. Ez is hozzáadódott az új szabályok komplexitásához. Az, hogy nem fejlesztettük szezon közben a 2021-es autót, több időt és kapacitást adott számunkra, hogy teljes mértékben a 2022-esre koncentrálhassunk. Ez egyértelműen pluszt jelentett nekünk.”
De vajon mire lehet képes a 2021-ben egyértelműen sereghajtó Haas a VF-22-essel? Amikor Steinert a célokról kérdezték, egyszerűen úgy fogalmazott, hogy „gyorsak akarnak lenni”, de persze azért részletesebben is állást foglalt:
„Már többször elmondtam, nem tudom megítélni, hogyan fog teljesíteni az autó, mert még nem láttuk a többiekét. De amit láttam, hogy voltak jó autóink, mint például 2018-ban. De még 2016-ban és 2017-ben is egész jó autónk volt egy új csapathoz képest. Látok hasonlóságokat azzal az időszakkal, ennyit tudok pillanatnyilag megítélni. Mindig óvatosan optimista vagyok, mert láttam, milyen keményen dolgozott Simone és csapata az autó fejlesztésén tavaly. Hogy azt mondhatom-e, hogy ott leszünk a középmezőnyben… Nyilván, azt gondolom, hogy ott leszünk, de nem tudjuk, mit csinálnak a többiek, úgyhogy még kicsit várnunk kell” – fogalmazott a csapatfőnök, hozzátéve: várják a barcelonai tesztet, hogy kiderüljön, hol vannak esetlegesen hibák, hiszen vadonatúj konstrukcióról lévén szó, több lehet belőlük, mint például egy éve.